Actualitzat 03/12/2015 14:27

La indústria cultural europea genera 7,7 milions d'ocupacions i més de 667.500 milions

Un informe destaca que Barcelona és la dècima ciutat del món pel seu atractiu cultural

   BARCELONA, 3 Des. (EUROPA PRESS) -

   La indústria cultural va generar 7,7 milions d'ocupacions a Europa i més de 667.500 milions d'euros en ingressos el 2013, segons revela l'estudi 'Cultural Times 2015' d'EY, fet públic aquest dijous, que assenyala que Europa se situa com a segon mercat global del sector, després de la zona d'Àsia-Pacífic.

   L'estudi analitza les indústries culturals i creatives (ICC) a nivell global i el seu impacte econòmic i social en els mercats després de revisar 11 sectors de cinc regions mundials amb la finalitat de mostrar el pes i la influència que generen aquestes indústries en les economies desenvolupades i emergents.

   Els resultats de l'estudi també revelen que els sectors que més ingressos van generar a Europa el 2013 van ser el publicitari, televisiu i de les arts visuals.

   Els que més feina van generar el 2013 van ser el sector de la música, 1,3 milions de llocs de treball; les arts escèniques, 1,2 milions, i la publicitat, un milió.

   A escala mundial, Àsia-Pacífic es posiciona com el primer mercat de la indústria cultural, després d'arribar als 743.000 milions de dòlars en ingressos, cosa que representa el 33% de les vendes globals, i generar 12,7 milions de llocs de treball.

   Nord-amèrica se situa en tercera posició amb uns ingressos de 620.000 milions de dòlars --584.189 milions d'euros-- i 4,7 milions d'ocupacions.

BARCELONA, CIUTAT CULTURAL

   L'informe d'EY destaca el cas de Bilbao com a icona de la cultura després que la construcció del Museu Guggenheim hagi revitalitzat la ciutat creant més de 1.000 llocs de treball a temps complet i multiplicat per vuit les visites turístiques, i recorda que Barcelona se situa com la dècima ciutat del món pel seu atractiu cultural.

   "La indústria cultural genera evidentment beneficis econòmics, però també és fonamental el paper que desenvolupa en el desenvolupament de les persones al promoure la creativitat de la societat", ha assenyalat el soci responsable de Mitjans i Entreteniment d'EY, Antonio Vázquez.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés