Actualitzat 08/05/2014 17:56

La Fundació Miró s'endinsa en els "regals" que l'artista va fer a Barcelona en una mostra

El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, con la comisaria de la Miró Rosa M.Malet
EUROPA PRESS

BARCELONA, 8 maig (EUROPA PRESS) -

La Fundació Miró s'endinsa en els quatre grans "regals" que Joan Miró va fer per a l'espai públic de la ciutat de Barcelona a partir dels anys 60 en la mostra 'De Miró a BCN', que fins al 2 de novembre mostrarà tresors relacionats amb el procés d'elaboració de les obres a través de maquetes, dibuixos, escultures a petita escala, escrits, cartes, fotografies i càlculs.

Ho han explicat aquest dijous l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, el president de la fundació, Jaume Freixa, i la comissaria de la mostra, Rosa Maria Malet, a la presentació de l'exposició gratuïta, que pivota sobre el 'Mural de l'Aeroport' de l'artista, l'escultura 'Dóna i Ocell' al parc de l'Escorxador, el Mosaic del 'Pla de l'Us' de La Rambla i el Centre d'Estudis d'Art Contemporani, seu de la Fundació Joan Miró.

Malet ha destacat que aquesta mostra comença una nova línia d'exposicions --'Miró. Documents'-- per aprofundir en l'estudi de l'obra de Miró, molt preocupat perquè "l'art entrés a formar part de la vida quotidiana de manera natural", ha continuat.

Amb aquestes obres volia donar vida a una "Barcelona gris", que en aquell moment era escenari de manifestacions i lluites contra la Dictadura, ha assenyalat la comissaria, que ha dit que la relació de Miró amb la ciutat era bona malgrat el context polític.

No va acudir a la inauguració de la gran retrospectiva que se li va dedicar el 1968 a l'Hospital Sant Pau, ni a la del conegut mural que presideix l'entrada a l'Aeroport barceloní, però va defugir tota aquesta activitat pública amb una actitud d'"integritat i educació" que Malet ha trobat exemplar.

L'alcalde Trias ha subratllat que "Barcelona és una ciutat que es va sentir estimada per Miró i que es va estimar Miró", i ha celebrat que la fundació hagi buscat pel seu fons artístic i documental per ressuscitar el procés de creació d'aquestes obres emblemàtiques, que es van convertir en signe de la ciutat comtal i de Catalunya.

PROCÉS "COL·LABORATIU"

La mostra, que analitza el context històric i social que va motivar l'artista per dur a terme aquestes donacions, ensenya el procés "col·laboratiu" amb el qual va treballar l'artista, que va dialogar molt amb l'arquitecte Josep Lluís Sert i també amb Lluís Permanyer, al fil d'un article del cronista al diari 'La Vanguardia'.

Una de les curiositats de l'exposició és la projecció d'una pel·lícula inèdita de Francesc Català-Roca, conservada a la Filmoteca de Catalunya, sobre el procés d'elaboració que van seguir Miró i el ceramista Josep Llorens Artigas.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés