Publicat 15/11/2019 18:25CET

La Fundació Miró projecta 'Becoming Alluvium', sobre les llums i ombres del riu Mekong

'Becoming Alluvium', De Thao Nguyen Phan, és l'última part de la triología 'Monsoon Melody'.
BECOMING ALLUVIUM

De la m de l'artista vietnamita Thao Nguyen Phan, premiada per la Fundació Han Nefkens

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Joan Miró acull la installació de vídeo i pintura 'Becoming Alluvium', de l'artista vietnamita Thao Nguyen Phan, de la m de la Fundació Han Nefkens i LOOP Video Art Award que el 2018 van premiar una obra que es podr veure en la fundació fins al 6 de gener sobre les llums i ombres del riu Mekong.

Aquest divendres, l'artista, el fundador de la Fundació Han Nefkens, Han Nefkens, el codirector de LOOP, Emilio Álvarez, i la coordinadora de l'rea Artística de la Fundació Joan Miró, Snia Villegas, han presentat en roda de premsa la installació.

L'obra aprofundeix en la investigació que duu a terme l'artista sobre el riu Mekong, i en "els canvis socials, polítics i, sobretot ambientals, derivats de motius econmics i que repercuteixen en la naturalesa i les vides humanes", segons ha explicat Phan.

'Becoming Alluvium' és l'última part de la triolgía 'Monsoon Melody', que segons l'artista "retrata les poques fosques de la histria vietnamita, quan el país va patir calamitats econmiques i ideolgiques".

L'exposició, produda per la Fundació Han Nefkens, est vertebrada per dos elements, el vídeo que dona nom al conjunt expositiu i 'Perpetual Brightness', una srie de pintures de seda i laca vietnamites.

UNA MEDITACIÓ SOBRE LA GLRIA I LA TRAGDIA

L'obra, per Phan, és una selecció de les llums i ombres del Mekong: "És la meva meditació sobre la glria i la tragdia del riu, el meu intent per recopilar testimoniatges dels sediments atrapats i de la varietat d'espcies que s'han sacrificat darrere de la cerca constant d'una esplendor perptua per part de l'home".

El Mekong, que discorre per Xinesa, Myanmar, Tailndia, Laos, Cambodja i el Vietnam, posseeix un gran significat cultural, a més de la seva rellevncia ambiental i econmica, i l'artista ho enalteix "amb múltiples capes, potica i visual i explora altres qüestions com la seguretat alimentosa i la responsabilitat ecolgica".

"És un projecte molt personal per té una potica universal, és conscient amb les problemtiques socials, polítiques i econmiques", ha detallat Álvarez sobre una obra que s'exposar també al centre d'art contemporani WIELS de Brusselles i la galeria Chisenhale de Londres.

DONA SUPORT A LES NOVES GENERACIONS D'ARTISTES

El premi de videoart de la Fundació Han Nefkens - LOOP pretén "donar suport a artistes joves amb un reconeixement que permet a l'obra guardonada ser exposada en diferents sales a nivell internacional", segons ha explicat Nefkens.

En un comunicat, la Fundació Miró subscriu el missatge i explica que "l'espai experimental reservat a exposicions de joves artistes, així com a les prctiques emergents, respon la voluntat de Miró de donar suport a les noves generacions de creadors".

COMUNIÓ AMB LA NATURALESA

També assegura que aquest projecte "connecta amb els valors mironians de la comunió amb la naturalesa, l'experincia mística i potica de la terra i l'arrelament local per accedir a l'universal".

Aquest dilluns el jurat compost per Nefkens, Álvarez, el director de la Fundació Joan Miró, Marko Daniel, el codirector de Serpentine Galleries, Hans Ulrich, i l'escriptora i comissria Barbara London triar un nou guanyador del guardó per a aquesta edició.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés