Actualitzat 27/10/2015 17:21

La Fundació Miró dedica una exposició a l'"amor per l'objecte" que va cultivar l'artista

Obra de la exposición 'Miró i l'objecte'
Foto: FUNDACIÓ MIRÓ

BARCELONA, 27 Oct. (EUROPA PRESS)

La Fundació Miró de Barcelona dedica una de les exposicions principals a l'"amor per l'objecte" que l'artista va cultivar durant seva vida i que es va manifestar en totes les fases de la seva creació artística, a la qual es poden veure cares poc conegudes, ha destacat la directora Rosa Maria Malet en roda de premsa.

   L'exposició 'Miró i l'objecte', que obrirà les portes aquest dijous fins al 18 de gener, i que a la primavera es podrà veure al CaixaForum Madrid, revela com Miró evoluciona des de la representació pictòrica de l'objecte fins a la incorporació física en l'obra a través del 'collage' i l'encaix.

   I és que a l'exposició, que reuneix 120 obres --algunes vingudes del MoMA-- es pot veure com passa de la representació "metafísica" de l'objecte a la pintura, fins a la utilització física i matèrica pròpia del món real en un quadre o en una escultura, ha ressaltat el comissari William Jeffet.

   "Que bella que és la trobada fortuïta d'un paraigua i una màquina de cosir en una taula de dissecció", va dir el comte de Lautréamont en una frase cèlebre que agradava a Miró, i a altres artistes del moviment surrealista que també van proferir devoció per l'objecte, com Magritte i Man Ray.

   Miró trobava la font d'inspiració en objectes trobats, com ara pedres, fustes i ferros, els quals seleccionava amb atenció per crear noves formes i donar vida a "poemes visuals", que es poden veure a l'exposició, en què destaca el 'Retrat d'una ballarina', fet amb una bola i una ploma, ha destacat el comissari.

   De fet, Miró comptava al seu taller amb un "museu imaginari" amb objectes que li agradaven i l'inspiraven, i alguns, com una bola del món que tenia al taller de creació de París en els anys 20, es poden veure a l'exposició.

   La mostra exhibeix per primera vegada junts a Barcelona quatre objectes encaixats de la sèrie que Miró va fer el 1931, així com dos 'collages' del 1929, un dels quals passarà a formar part de la col·lecció de la fundació.

   --En sis àmbits diferents, l'exposició explora el 'collage', la voluntat d''assassinat de la pintura' de Miró -en contra de la pintura de cavallet i tela--, la incursió en la ceràmica, escultures de bronze, el món d'objectes de l'artista i la seva fase 'antipintura', que dóna llum a les pintures cremades.

EXPOSICIÓ CENTRAL

   Malet ha destacat que és una exposició "especial", perquè aquest any es commemora el 40 aniversari de la fundació amb la mirada posada a aprofundir en l'estudi, la difusió i el coneixement d'aspectes concrets de l'obra de Miró, que va passar de la pintura, al 'collage', la ceràmica, l'escultura de bronze i l'obra en volum.

   "És un artista pròxim, que ens resulta fàcil d'identificar, però no coneixem tots els camins i aportacions de la seva obra, que és inabastable", ha subratllat Malet, que ha indicat que l'objecte ha estat fonamental per a Miró i per a altres artistes surrealistes i dadaistes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés