Actualitzat 08/07/2014 16:46

La 'dansa bastarda' d'Alain Platel recala al Teatre Lliure amb 'Tauberbach'

'Tauberbach' De Alain Platel
CRIS VAN DE BURGHT

BARCELONA, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

L'estil batejat com a 'dansa bastarda' pel coreògraf francès Alain Platel recalarà al Teatre Lliure dins el Festival Grec de Barcelona des d'aquest divendres i fins al diumenge amb la seva creació més recent, 'Tauberbach'.

Platel es va inspirar en el documental 'Estamira' de Marco Prado, en què s'hi explica la història d'una dona esquizofrènica que viu i treballa en un abocador de Rio de Janeiro (Brasil), i en el projecte 'Tauberbach', d'Artur Zmikewski, en què va gravar persones sordes cantant música de Johann Sebastian Bach.

El coreògraf ha explicat aquest dimarts a Europa Press que va quedar fascinat per la història de la dona, que creia que "vivint a l'abocador vivia la vida més intensament", i que l'entenia millor que si hagués decidit viure en qualsevol altre escenari.

"'Tauberbach' no parla d'esquizofrènia, sinó d'una dona que viu tot i les condicions dolentes", i de com uns éssers poc humans, encarnats pels ballarins de la companyia Les ballets C de la B, intenten seduir-la per atraure-la al seu món mitjançant moviments físics, molt sincopats.

L'actriu holandesa Elsie de Brauw serà l'encarregada de donar vida a Estamina, que es parlarà a si mateixa en una escenografia plena de peces de roba que representen l'abocador brasiler, i que cantarà, juntament amb els ballarins, les peces de Bach inspirades pel disc 'Tauberbach'.

'DANSA BASTARDA'

En relació amb la 'dansa bastarda', Platel ha comentat que ell no és un coreògraf i que no ensenya la gent a ballar, sinó que junta ballarins especialitzats en diferents estils i els demana que facin moviments sincopats inspirats per la seva formació.

Platel ha explicat que la formació que ha rebut com a intèrpret de signes, tot i que no s'evidencia especialment en aquesta obra, pot haver influenciat alguns dels moviments dels ballarins.

Segons ha explicat en roda de premsa aquest dimarts el director del Festival Grec, Ramon Simó, Platel fuig "del bon gust convencional de la dansa", ja que aprofundeix en el preconscient i en els límits de la ment i de la societat, conceptes que explora en 'Tauberbach'.

Ha assenyalat també que Platel va estudiar educació especial i es va especialitzar en persones amb discapacitat mental i física, i des d'aleshores bona part de la seva producció ofereix una bellesa poc convencional, mitjançant moviments que poden considerar-se poc estètics, com els espasmes i les convulsions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés