Actualitzat 11/11/2015 13:47

La crisi migratòria, la guerra d'Ucraïna i l'Ebola, protagonistes del World Press Photo

World Press Photo 2015 llega a Barcelona
EUROPA PRESS

"La foto és com un mirall per mirar-se a si mateix", diu el guanyador, Mads Nissen

   BARCELONA, 11 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els esdeveniments més rellevants d'aquest 2015, com la crisi migratòria dels refugiats, la guerra d'Ucraïna i l'epidèmia de l'Ebola, protagonitzen l'exposició fotogràfica World Press Photo 2015 de la fundació Photographic Social Vision, que arriba dijous al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), on es podrà veure fins al 13 de desembre, després del seu periple per altres ciutats espanyoles.

   En una roda de premsa aquest dimarts, la directora de la fundació, Sílvia Omedes, ha explicat que aquesta exhibició arriba sota el lema 'Veure i entendre' amb 134 fotografies i set tasques multimèdia, seleccionades d'entre 97.912 imatges enviades a concurs per part de 5.692 fotògrafs de 131 països, 281 espanyols.

   A més de l'actualitat més puixant, l'exposició travessa altres temàtiques com la contaminació, la naturalesa i els esports, així com també hàbits moderns com el menjar ràpid.

   L'edició barcelonina comptarà en la seva inauguració amb la presència del guanyador, Mads Nissen, qui, present en la roda de premsa, ha explicat sobre la seva imatge --que retrata la intimitat d'una parella homosexual a Sant Petersburg (Rússia)--: "La foto és com un mirall per mirar-se a si mateix" i avaluar la pròpia tolerància.

   "Per a mi la fotografia és l'empatia amb l'altre i connectar a través d'ella amb nacions, cultures i altres persones", ha sintetitzat l'artista sobre els seus objectius en aquesta imatge, i ha explicat que la imatge intenta suscitar a l'espectador un interrogant sobre la seva pròpia tolerància i la de la seva comunitat.

EL PODER, A LA CÀMERA

   Com gestació de la seva imatge, ha comptat que va presenciar a Rússia com uns 'hooligans' van donar un cop de puny a dos gais: "Aquest incident em va afectar i vaig entendre que el poder que jo tenia estava a la meva cambra."

   El tercer premi en la secció curtmetratge del concurs multimèdia, l'espanyol Carlos Spottorno --amb el projecte 'The Gates of Europe'--, ha considerat que, a jutjar per la crisi migratòria a Europa evidenciada en aquesta edició, l'exposició revela "manifestacions que alguna cosa està ocorrent en la Unió en Europea, a la qual estan sortint esquerdes".

   "El meu treball representa molt bé el que està ocorrent a Europa amb els migrants forçosos que es llancen a alta mar", ha dit, content de situar-se en la secció multimèdia com a nova eina amb grans possibilitats narratives per explicar el món.

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

   La fundació ha organitzat una sèrie d'actes per reflexionar sobre la fotografia i atreure a més públic a la sala, com els escolars i, com a novetat d'aquest any, visites guiades a treballadors d'empreses.

   Amb una entrada de sis euros, Omedes ha dedicat l'exposició al públic, sense el qual no seria possible la seva organització després que la fundació perdés el 2009 el seu principal patrocini, i també ha dedicat l'edició d'aquest any a la col·laboradora de la fundació Sílvia Pérez Crespo, de Mahala Comunicación, morta divendres passat: "Li dediquem l'experiència d'aquest any a ella. Ha estat una gran professional".

   El director del CCCB, Vicenç Villatoro, ha reivindicat que la fotografia documental "és una de les millors eines per entendre el present", per exemple la situació dels refugiats, i ha reivindicat que davant d'una realitat magmàtica el fotoperiodista enquadra i selecciona el que queda dins i fora oferint un enfocament a l'espectador.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés