Publicat 20/07/2015 11:11

El cineasta Wim Wenders posa el 3D al servei del drama en el seu nou film 'Todo saldrà bien'

BARCELONA, 20 jul. (EUROPA PRESS) -

El cineasta Wim Wenders explora els conflictes que genera servir-se de la vida d'altres persones per al teu propi bé amb la pel·lícula 'Todo saldrá bien', protagonitzada per l'actor James Franco, que probablement és el primer melodrama rodat en 3D, una tècnica que li ha permès "veure-hi dins d'algú, dins de la seva ànima".

La pel·lícula s'estrenarà el 24 de juliol i relata el canvi que experimenta la vida del jove escriptor Tomas Eldan --encarnat per Franco-- quan atropella un nen, un succés que afecta la seva parella --Rachel McAdams-- i el vincula amb la mare del nen --Charlotte Gainsbourg--.

"Estic molt interessat en les històries que ens poden passar a tots, fins i tot a mi, amb les quals de sobte et veus embolicat en quelcom en què no volies veure't embolicat", s'ha sincerat l'alemany en una entrevista amb Europa Press.

El realitzador s'ha identificat amb el personatge de Tomas per ser "un home amb dificultat per gestionar el drama i els conflictes", amb certa tendència a guardar-se les coses, cosa que segons la seva opinió ocorre més en el gènere masculí.

Franco --que el director ha descrit com "un noi seriós i responsable"-- és també escriptor i director de cinema, per la qual cosa coneixia bé aquest tipus de conflictes en què algú creatiu pot treure profit de les vides alienes, un dels problemes centrals del film.

DUES CÀMERES ACTUEN COM DOS ULLS

Sobre la tècnica del 3D, Wenders ha aclarit que no li interessa l'espectacularitat que busquen moltes pel·lícules d'acció, sinó que li interessa "estrictament la idea que dues càmeres poden fer fisiològicament el mateix que dos ulls" i que ha investigat sobre com, si es fa bé, es pot arribar a oblidar que estàs veient en 3D.

"Necessitava actors extremadament minimalistes, perquè el 3D magnifica l'actuació", ha observat, i ha revelat que els ha demanat que mirin al centre de la lent durant alguns plans de la pel·lícula, perquè busca que l'espectador tingui la sensació que el miren directament als ulls.

El film s'ha rodat a Mont-real (Canadà), un lloc on no havia realitzat cap pel·lícula tot i coneixer-lo molt bé: "És com ser a un paisatge americà però sense ser-hi", ha observat, i és per a ell una bona traducció de la seva pròpia situació, ja que ha realitzat moltes pel·lícules als Estats Units però se sent com un estrany.

Per a Wenders els paisatges són una forma d'expressar un sentiment que ocorre aquí i fins i tot un personatge més: "Un lloc de l'ànima, una part del guió"; ha destacat també la música, a càrrec del fa poc oscaritzat Alexandre Desplat, per 'El Gran Hotel Budapest'.

Els seus últims treballs han estat documentals --'Pina' (2011), també en 3D, i 'La sal de la Tierra' (2014)--, i tot i que li han permès "ser espontani en un moment en què a les pel·lícules els costa ser-ho", ha aclarit que no ha fet cap parada amb la ficció, ja que el projecte de 'Todo saldrá bien' va començar fa 5 anys, simultàniament amb els altres dos, però s'ha allargat molt.

"Cada vegada es triga més a fer pel·lícules de ficció. És un desastre! Si fos un cineasta jove estaria desesperat", ha manifestat i ho ha contraposat a quan era més jove, que era habitual fer una pel·lícula a l'any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés