Actualitzat 15/07/2014 14:04

El CaixaFòrum es converteix en una petita rèplica del Prado en el préstec més important del museu

Exposición 'La belleza cautiva. Pequeños tesoros del Museo del Prado'
EUROPA PRESS

El Greco, El Bosco, Goya, Velázquez, Rubens i Fortuny, entre els mestres seleccionats

BARCELONA, 15 jul. (EUROPA PRESS) -

El CaixaFòrum de Barcelona s'ha convertit des d'aquest dimarts en una petita rèplica del Museo del Prado de Madrid amb l'exposició 'La bellesa captiva. Petits tresors del Museo del Prado', que reuneix des d'aquest dimarts 135 obres de petit format del museu capitalí en el préstec més important que mai n'ha sortit en qualitat i en quantitat, amb traços mestres d'El Greco, El Bosco, Francisco de Goya, Diego Velázquez, Pedro Pablo Rubens, Marià Fortuny, Tiziano, Jan Brueghel el Vell, Nicolas Poussin i Federico Madrazo.

"Hem plantejat l'exposició com un Prado portàtil on l'excel·lència, la qualitat i la saviesa del Prado es concentra en aquestes obres creades pels artistes des de l'antiguitat fins a l'actualitat", ha dit en roda de premsa el director del Museu Nacional del Prado, Miguel Zugaza, que ha incidit que mai abans el museu havia fet un préstec tan gran en nombre i qualitat.

Segons ha dit, l'objectiu de la mostra és "alliberar del seu captiveri aquesta bellesa que tanca la col·lecció del Prado", de manera que es tracta d'un passeig per la història de l'art amb estrenes absolutes com l'exposició per primera vegada de la recentment adquirida 'Poeta de Cremona', de Giovanni Battista Caselli del 1557.

La comissària, Manuela Mena, ha comparat la mostra amb una col·lecció de tauletes tàctils amb possibilitats immenses, i ha convidat els espectadors a veure-la amb total llibertat i experimentar amb les diferents capes: "Dins d'aquesta exposició hi ha vida: paradís, infern, mentida, conflicte i amor estan confrontats", ha dit.

La comissaria ha pronosticat que cadascun dels visitants "triarà una composició, un detall, un paisatge, un núvol que passa, un mussol agitat a l'infern, el que més connecta amb ell mateix", de manera que és una invitació per conèixer-se a si mateix.

"UNA SESSIÓ DE PSICOANÀLISI"

"És una sessió de psicoanàlisi: quan en sortim sabrem exactament qui som", ha aventurat la comissària, que ha triat obres des de finals del segle XIV fins al segle XIX, en un relat cronològic que passa per etapes com l'Edat Mitjana, el Renaixement, el Manierisme, el Barroc i el Romanticisme, i els seus corresponents temes i formats.

En aquest recorregut, destaquen 'La pedra de la bogeria', del Bosco; 'La vista del jardí de Villa Medici', de Velázquez; 'Els fills del pintor al saló japonès', de Fortuny; 'La coronació de la Verge', d'El Greco; 'Diana i les seves nimfes caçant', de Rubens, i 'El paleta borratxo', de Goya.

FINS AL GENER DEL 2015

La directora adjunta de l'Obra Social La Caixa, Elisa Duran, ha explicat que aquesta exposició podrà veure's, de manera excepcional durant cinc mesos en lloc de tres, i que el seu plantejament de petit format permet establir una relació íntima amb cada obra, com també albirar la llibertat creativa amb la qual actuaven els pintors quan no treballaven per encàrrec, per la qual cosa ha avisat: "És una ocasió única".

Aquesta exposició està concebuda com a prolongació de la celebrada fa un any al mateix Prado, on proposava un recorregut per l'excel·lència de les seves col·leccions i oferia una experiència completa del Prado per totes les seves escoles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés