BARCELONA, 6 Nov. (EUROPA PRESS)
El centre multidisciplinari d'art Blueproject Foundation reflexiona sobre la idea del cos i la màquina a través de l'obra de l'artista conceptual danès Joachim Koester, amb la seva exposició 'Fer cos amb la màquina', comissariada per Anna Manubens, que podrà veure's a la Sala Project des d'aquest divendres i fins al 10 de gener.
Koester presenta tres obres on les màquines, que entren en diàleg amb els cossos i ments, són a vegades industrials, com la màquina de cosir a 'Of Spirits and Empty Spaces' (2012); visuals com el cas imaginari cinematogràfic a 'The Place of Dead Roads' (2013); i sonores a 'Department of Abandoned Futures' (2015).
La proposta de Koester, en què ha participat la The Danish Arts Foundation, presenta la màquina com un element que controla i allibera l'ésser humà, una idea semblant al 'pharmakon' del filòsof Jacques Derrida.
Definit com un arqueòleg de la consciència, "Koester ha dedicat la seva trajectòria a la recuperació i reinterpretació de llocs i episodis que podrien configurar la cara B d'una història de la consciència", ha explicat Manubens en roda de premsa.
A través de rituals, experiències i ficcions relacionades amb estats mentals i corporals, 'Fer cos amb la màquina' aprofundeix en la idea de la consciència i el moment en què es perd: "S'alimenta de les formes de tràngol i de possessió, i com s'inscriuen al cos", ha apuntat Manubens.
INTERVENCIONS
'Fer cos amb la màquina' compta, a més de les tres obres de Koester, amb les intervencions d'Exoteric Continent, el projecte d'Arnau Sala de música techno, que es farà aquest divendres a les 21.15 hores; i la de l'artista Sergi Botella el 9 de gener amb el seu directe audiovisual 'Hand Crash Made', construït a partir de seqüències de la pel·lícula 'Crash' de David Cronenberg.
Koester no exposava a Barcelona en solitari des de feia deu anys, ja que ho va fer per primera vegada el 2004 a l'Arts Santa Mònica, seguidament el 2006 en aquest mateix espai i el 2009 de manera col·lectiva a la Galeria Estrany-de la Mota amb 'On second reading'.