SEVILLA 9 nov. (EUROPA PRESS) -
L'European Film Academy (EFA) i EFA Productions han anunciat en el Festival de Cinema Europeu de Sevilla les nominacions per als 26 Premis de Cinema Europeu, que se celebraran a Berlín el 7 de desembre. Les pel·lícules espanyoles Blancaneu i els Amants Passatgers són algunes de les nominades per al premi a 'La pel·lícula europea 2013' i a 'La comèdia europea 2013', respectivament. Pel que fa al premi al 'Director de cinema europeu 2013', un dels nominats és el bilbaí Pablo Berger, per la seva pel·lícula Blancaneu.
En una nota conjunta, la EFA i EFA Productions han explicat que, després de les nominacions per als Premis de Cinema Europeu 2013 en el Festival de Cinema Europeu de Sevilla, "els més de 2.900 membres de la EFA votaran pels guanyadors", que es donaran a conèixer durant la cerimònia dels premis a Berlín.
Concretament, a la categoria de 'La pel·lícula europea 2013', els nominats són La Millor Oferta, de Giuseppe Tornatore; Blancaneu, de Pablo Berger; The Broken Circle Breakdown, de Felix van Groeningen; La Gran Bellezza, de Paolo Sorrentino; OH BOY!, de Jan Ole Gerster; La Vida d'Adele: Capítols 1 & 2, d'Adellatif Kechiche.
Pel que fa a 'La comèdia europea 2013', els nominats són Els Amants Passatgers, de Pedro Almodóvar; Benvenuto Presidente!, de Riccardo Milani; Amor És Tot El Que Necessites, de Susanne Bier; Svecenikova Djeca, de Vinko Bresan.
De la mateixa manera, a la categoria 'El director de cinema europeu 2013' opten al premi Pablo Berger, per Blancaneu; Felix van Groeningen, per The Broken Circle Breakdown; Abdellatif Kechiche, per La Vida d'Adele; François Ozon, per A La Casa; Paolo Sorrentino, per La Gran Bellezza; Giuseppe Tornatore, per La Millor Oferta.
En el premi a 'L'actriu europea 2013', les nominades són Keira Knightley, per Anna Karenina; Veerle Baetens, per The Broken Circle Breakdown; Barbara Sukowa, per Hannah Arendt, Naomi Watts, per L'Impossible, Luminita Gheorghiu, per Pozitia Copilului. I en el cas de 'l'Actor europeu 2013', els que opten al premi són Jude Law, per Anna Karenina; Johan Heldenbergh, per The Broken Circle Breakdown; Fabrice Luchini, per A La Casa; Toni Servillo, per La Gran Bellezza; Tom Schilling, per OH BOY!
Finalment, el premi al 'Guió europeu 2013' està entre Tom Stoppard, per Anna Karenina; Giuseppe Tornatore, per La Millor Oferta; Carl Joos i Felix van Groeningen, per The Broken Circle Breakdown; François Ozon, per A La Casa; Paolo Sorrentino i Umberto Contarello, per La Gran Bellezza.
La llista completa de les nominacions per a la 26 edició dels Premis de Cinema Europeu es pot veure a la pàgina web de l'European Film Awards, on també es retransmetrà en directe la cerimònia dels premis.