BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha llançat aquest dilluns una campanya per impulsar durant les festes de Nadal l'oferta cultural existent, que el tinent d'alcalde Jaume Collboni ha qualificat de "molt potent i una de les més brillants" dels últims anys.
Ho ha dit a la presentació de la campanya de difusió, al costat de 17 institucions destacades de la ciutat i que sota el lema 'Barcelona per Nadal és cultura' recull ofertes de teatre, dansa, espectacles musicals i art.
Es tracta de la primera vegada que el consistori canalitza l'oferta en cartell d'arts escèniques, museus i altres activitats a través d'una campanya de comunicació global que serveix com paraigua per abraçar a múltiples activitats i que ha costat 200.000 euros, ha dit Collboni.
Segons el tinent d'alcalde, "per tenir una Barcelona cultural forta es necessita també públic, com a millor garantia de la sostenibilitat i qualitat".
Entre moltes propostes que es poden consultar en la pàgina 'barcelona.cat/barcelonacultura', la campanya destaca propostes al teatre Victòria, el Coliseum, el Maldà, la Sala Barts, el Gran Teatre del Liceu, el Lliure de Gràcia i l'Ateneu Popular de 9 Barris.
També destaquen exposicions al Museu Picasso, a la Fundació Mapfre, la Fundació Joan Miró, la Fundació Antoni Tàpies, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba), el CaixaForum, l'Auditori i el Palau de la Música.
BALLARINA, ICONA PRINCIPAL
Una ballarina inspirada en la gran figura mecànica que es va poder veure a l'encesa de l'enllumenat nadalenc s'ha convertit també a l'icona principal de la campanya comunicativa.
Creada per la companyia Antiga i Barbuda, la ballarina canalitza també la recollida de bons desitjos per al pròxim any amb l'etiqueta #somnisculturals, que invita a la ciutadania a participar en el desig de bons auguris a través de les xarxes socials o de manera presencial a la plaça Catalunya des de dissabte i fins al 4 de gener.
La campanya, dirigida sobretot al públic familiar, tindrà 1.100 banderoles repartides per la ciutat, a més de fullets, difusió en 11 pantalles de led als quioscos de La Rambla, anuncis en premsa i anunci televisiu, entre d'altres.