MADRID 25 juny (EUROPA PRESS) -
L'actor Antonio Banderas ha afirmat aquest dimarts que "les beques estan per ajudar els qui no tenen recursos, i el 5 és aprovat". "Sense fer una declaració política, si un alumne està aprovat, per què no seguirà estudiant?", ha plantejat, després de recordar que a Espanya les avaluacions es puntuen "de 0 a 10".
Banderas ha respost d'aquesta manera el ministre d'Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, qui aquest dilluns va qüestionar que si un universitari no supera el 6,5 de mitjana per accedir a la universitat, potser no tingui ben orientats els seus estudis.
Durant la presentació de la gala benèfica Starlite, que tindrà lloc a Marbella el pròxim 10 d'agost per recaptar fons per a la fundació de Banderes, i referint-se a la imatge exterior d'Espanya, aquest ha assegurat que segueix sent la d'un "país dinàmic i amb enginy".
"Des de fora no ens veuen tan malament com ens veiem nosaltres des de dins", ha destacat, abans d'apuntar que el país "probablement va tocar fons l'estiu passat amb la prima de risc en 630 punts".
"Crec que tindrem el coratge de sortir d'això, però la pregunta és si anem a aprendre del que ens ha passat i deixar d'assenyalar-nos amb el dit dient 'la culpa és teva', perquè aquí tots estem involucrats en això", ha reflexionat.
Després de concecer un "Oscar simbòlic" a l'expresident del Govern, José María Aznar, per la pel·lícula 'Volver' --"que s'ho prengui com una broma", ha dit--, ha explicat que ell personalment no es va sentir al·ludit quan el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, va suggerir que alguns famosos actors tributaven fora d'Espanya.
"Jo tributo en els dos països, als Estats Units i Espanya, perquè no puc obligar la meva família a desplaçar-se si treballo allà, per pagar impostos aquí. A mi em peguen per tots els costats", ha indicat amb sorna.