Publicat 07/03/2014 12:06

Elton John, Pet Shop Boys, James Blunt i Barbara Hendricks, al Festival de Cap Roig

Elton John
ELTON JOHN

BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -

Els internacionals Elton John, Pet Shop Boys, James Blunt i Barbara Hendricks seran els caps de cartell del Festival de Cap Roig, que es farà entre el 4 de juliol i el 15 d'agost --una mica més llarg que en anteriors edicions-- i amb un pressupost que ha caigut mig milió d'euros.

Segons ha anunciat en roda de premsa el director del festival, Juli Guiu, el cantant i compositor britànic Elton John inaugurarà el festival el 4 de juliol --després que la passada edició hagués de cancel·lar el concert per una apendicitis--, i ha reivindicat que és un dels artistes més coneguts al món amb un "espectacle únic", en què repassarà els grans èxits de la seva discografia.

Pet Shop Boys portarà "un espectacle de sorra amb tots els seus èxits"; James Blunt presentarà el seu nou disc -el 'single' que ja ha estat publicat a Anglaterra--, i Barbara Hendricks tancarà el festival el 15 d'agost amb una gala lírica solidària, part de la recaptació de la qual es donarà a l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC).

Entre els internacionals, també destaca una quota més rockera, amb les actuacions dels anglesos Placebo amb el seu nou àlbum --i després de nou anys de no tocar a Espanya--, i l'exvocalista de Led Zeppelin Robert Plant.

Entre els noms espanyols i catalans, al festival hi participaran Hombres G, Els Amics de les Arts, David Bisbal, Duncan Dhu, Dani Martin, Luz Casal, La Iaia i Els Pets en un doble concert, Antonio Orozco, Geriona i la formació coral DeuDeVeu en un altre doble concert i Sergio Dalma.

El festival segueix apostant per la seva línia infantil Cap Roig Mini, en què podran veure's els espectacles 'Súper 3 el musical' i 'Geronimo Stilton en concert'.

MENYS PRESSUPOST

El festival disposarà d'un pressupost de 2,4 milions d'euros, respecte dels 2,9 de l'any passat, amb unes aportacions públiques i patrocinis d'1,1 milions d'euros --la subvenció pública supera els 165.000 euros--.

Segons Guiu, s'ha aconseguit una retallada de 200.000 euros al cartell gràcies a la feina feta amb previsió "sense deixar res a la improvisació" --amb reducció en contractació i canvi de 'ticketing'--, especialment.

En aquesta edició seguirà sense repercutir l'increment de l'IVA cultural, i les entrades seran una mica més barates, atès que passaran de 55 euros de mitjana a 50,33 aquest any, i amb un rang de 160 a 20 euros, en una vocació d'acollir cada vegada un públic més divers i obrint-se amb Cap Roig Mini.

L'ocupació va vorejar l'any passat el 97%, amb un impacte econòmic de 20 milions d'euros a la zona, ha explicat Guiu, que ha anunciat que les entrades es posaran a la venda el 10 de març.

El director general adjunt de CaixaBank, Jaume Giró, ha anunciat que aquesta edició deixarà de tenir El Celler de Can Roca com a aliat gastronòmic, a causa dels importants compromisos internacionals d'aquest restaurant, i que, al seu lloc, hi haurà Via Veneto.

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha destacat que aquesta és una de les grans cites de l'"estiu de l'Empordà", i que s'ha convertit en un festival de referència.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés