BARCELONA, 13 nov. (EUROPA PRESS) -
Més de 2.000 òptiques de tot el món sensibilitzaran sobre la realitat de les persones 'sense llar', sumant-se a la iniciativa impulsada per la Fundació Arrels de Barcelona, i la marca d'ulleres Artlife, amb la qual mostraran en els seus aparadors el treball fet per un equip de persones que han passat per l'experiència de dormir al carrer.
Les òptiques, de diferents països, exhibiran elements de publicitat dissenyats per persones d'aquest col·lectiu en risc d'exclusió social, un treball artesanal fet mitjançant la tècnica de la serigrafia que inclou un total de 5.000 peces úniques.
Per al disseny gràfic s'ha usat una de les tipografies de 'Homelessfonts.org', creades a partir de la cal·ligrafia de persones que han viscut al carrer en un projecte impulsat per la Fundació Arrels, que des del 1987 es dedica a atendre els sense sostre a Barcelona --un total de 3.000 persones, 900 de les quals dormen al carrer--, i ha criticat en un comunicat que en les ciutats de tota Europa la xifra s'eleva més de 400.000.