Publicat 31/01/2023 18:08

La Universitat d'Andorra acorda la seva ampliació a l'antiga Fbrica Reig per al curs 2025-2026

Antiga Fbrica Reig de Sant Juli de Lria
SFGA/CESTEVE

Disposar de 2.870 metres quadrats més i el Govern andorr pagar un lloguer de 17.220 euros al mes

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 31 (EUROPA PRESS)

La Universitat d'Andorra (UdA) disposar de 2.870 metres quadrats més de superfície a partir del curs 2025-2026, en una ampliació de la universitat que acollir l'antiga Fbrica Reig de Sant Juli de Lria.

Aquesta és la previsió amb la qual treballa el ministeri d'Educació andorr, segons s'ha sabut aquest dimarts durant la signatura del contracte d'arrendament que han segellat la titular d'Educació, Ester Vilarrubla, i la propietria de l'antiga fbrica, Marta Ribas.

El Govern andorr va avaluar diferents edificis prop de la seu actual de la universitat que permetessin una "ampliació mínima" de 2.600 metres quadrats i l'única candidata que s'hi adequava era l'antiga Fbrica Reig, que disposa de 2.870 metres quadrats de superfície.

L'executiu andorr ha detallat en un comunicat que el contracte entre el Ministeri i la propietat, amb una durada de 35 anys prorrogables, preveu un preu de lloguer inicial de 6 euros el metre quadrat.

Així, el Govern del Principat pagar uns 17.220 euros al mes de lloguer tot i que el contracte també fixa una carncia de la renda del 100% durant els dos primers anys i del 50% el tercer.

D'altra banda, també ser l'executiu qui s'encarregar de les obres d'adaptació necessries de l'edifici, que haurien d'estar enllestides el curs 2025-2026, tot i que s'ha comproms a mantenir la faana actual.

De fet, la previsió és que els treballs puguin comenar a la tardor, ja que el Consell General (Parlament) ja va aprovar a la tardor la llei d'actuacions urgents en matria de desenvolupament econmic, d'habitatge i educació que va contemplar una partida de 6 milions d'euros per adequar les noves installacions.

CREIXEMENT

Vilarrubla ha apuntat que l'acord permet "reafirmar el compromís" del Govern andorr amb l'ensenyament superior i continuar donant suport a la UdA.

La ministra també ha destacat el fet que després de 25 anys la universitat disposa d'una oferta creixent de formacions, tant bachelors, com masters i postgraus, i també ha augmentat "amb escreix" el nombres d'estudiants.

Concretament, l'últim curs es van superar els 1.800 estudiants, la qual cosa suposa un 15% més que l'any anterior i per aquest motiu la ministra ha reiterat que "calia una ampliació de les installacions".

L'edifici tindr el nom d'scar Ribas Reig, qui va ser el primer cap de govern constitucional del Principat, amb la qual cosa es contribuir així a la memria d'un polític que "es va avanar al seu temps i va ajudar el país a evolucionar".

Quant a l'ús dels diferents espais, la universitat i el ministeri de Territori ja mantenen reunions tcniques per poder presentar un projecte que inclogui les necessitats de la infraestructura, que disposar d'aules, despatxos i espais multifuncionals destinats a la recerca.

Contingut patrocinat