En el dispositiu especial hi participaran un total de 1.255 agents dels Mossos d'Esquadra
BARCELONA, 31 oct. (EUROPA PRESS) -
El Servei Català de Trànsit (SCT) estima que 480.000 vehicles sortiran de l'àrea d'influència de Barcelona entre les 15.00 hores del 31 d'octubre i les 15.00 hores del divendres 1 d'octubre amb motiu del pont de Tots Sants, segons ha informat en un comunicat aquest dijous.
El SCT, en col·laboració amb els Mossos d'Esquadra, establirà un dispositiu especial de control del tràfic amb motiu d'aquesta festivitat entre les 15.00 hores d'aquest dijous 31 d'octubre i les 00.00 hores del 4 de novembre amb l'objectiu de minimitzar les afectacions en la circulació i vetllar per la seguretat dels usuaris.
En aquest dispositiu hi participaran un total de 1.255 agents dels Mossos d'Esquadra per reforçar la seguretat a les vies catalanes i establiran 1.117 controls.
Pel que fa a l'operació retorn, el SCT estima que entre les 12.00 hores del diumenge 3 de novembre i les 00.00 del 4 de novembre tornaran a la zona d'influència de la capital catalana 260.000 vehicles.
El director del SCT, Ramon Lamiel, demana "evitar les hores de màxima intensitat", que preveuen a les 19.00 hores d'aquest dijous, a les 13.00 hores de divendres i a les 19.00 de diumenge seguint el patró de referència les dades del 2019.
LES VIES MÉS CONGESTIONADES
Estimen que les vies que porten a la muntanya i punts de l'interior seran les que més desplaçaments concentraran, com la C-16, la C-17, la C-14, la C-55 i l'N-145 d'entrada al principat d'Andorra.
També s'esperen retencions importants a l'AP-7, la B-23 i la C-58 tant en l'operació sortida i l'operació retorn, i durant aquesta última també es podrien registrar cues a l'A-2 al seu pas per Jorba (Barcelona) i entre Castellolí i Abrera (Barcelona).
El SCT recorda que el 2024 han mort 114 persones en 106 accidents de trànsit a les vies interurbanes catalanes, per la qual cosa apel·len a la "prudència i la responsabilitat compartida de tots els usuaris a l'hora de circular" i subratllen que els col·lectius vulnerables són molt més fràgils, ja que representen el 50% dels morts a les carreteres.