Publicat 20/03/2024 18:28

MoraBanc tanca l'exercici 2023 amb un benefici de 51,4 milions, un 22% més

El conseller director general de MoraBanc, Lluís Alsina
MORABANC

Els recursos gestionats van ser d'11.014 milions (+7%)

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 20 (EUROPA PRESS)

MoraBanc va tancar l'exercici 2023 amb un benefici de 51,4 milions d'euros, un 22% més que l'any anterior "grcies al creixement dels ingressos i recursos gestionats, a l'augment del nombre de clients i a un bon control de costos", ha explicat en un comunicat aquest dimecres.

L'entitat ha afegit que va mantenir la tendncia de creixement en volum d'actius i que va tancar l'any amb 11.014 milions de recursos gestionats, un 7% interanual més.

Ha explicat que els "bons resultats es deuen en part a l'entorn de tipus d'inters alts", a més del seu pla estratgic per incrementar la digitalització, oferir productes personalitzats i l'expansió internacional.

El president de l'entitat, Joan Maria Nin, ha explicat que el creixement dels beneficis "reflecteix el compromís continu de MoraBanc amb la sostenibilitat a llarg termini".

El conseller director general, Lluís Alsina, ha assenyalat que els resultats "evidencien la capacitat de MoraBanc per trencar barreres i mantenir una inrcia positiva malgrat els riscos geopolítics i la ralentització de l'economia".

CRDIT

La inversió creditícia va arribar als 1.446 milions d'euros, amb una cartera de "bona qualitat" creditícia com mostra la millora en la rtio de morositat, que va baixar fins al 2,48%.

El banc va tancar l'any amb un ROE del 14,17% i un ROTE del 15,31%, mentre que la rtio de solvncia es va situar en el 21,14% i la rtio de liquiditat, en el 305,44%.

L'entitat ha explicat que les filials internacionals --MoraWealth a Espanya, i Boreal a Miami (Estats Units) i Zuric (Sussa)-- van tancar l'any "amb una contribució positiva al benefici i els recursos gestionats".

"MoraWealth continua experimentant un creixement sostingut en el nombre de clients", ha explicat, i ha recordat l'obertura de l'oficina de Madrid i la compra d'una participació majoritria de Tressis, que li permetr superar els 18.000 milions d'euros en actius sota gestió en l'exercici 2024.

Contingut patrocinat