Projecta la construcció de 9 hangars, un edifici d'oficines, un vertiport per a drons i un nou prquing
ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 18 (EUROPA PRESS)
L'Aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell (Lleida) ha rebut un total de 5.546 passatgers durant el primer trimestre del 2024, la qual cosa suposa més del doble dels registrats durant el mateix període de l'any anterior.
Les xifres les ha donat a conixer el Govern d'Andorra en un comunicat després de la reunió mixta per a la gestió, l'explotació i la promoció de l'aeroport que s'ha celebrat aquest dijous i en la qual també han participat representants de la Generalitat de Catalunya.
Durant la reunió, han intercanviat l'inters per continuar apostant per dinamitzar l'aeroport pirinenc, després de posar sobre la taula l'"xit" assolit amb la prova pilot del vol comercial que ha unit Palma amb el Pirineu a l'hivern.
Concretament, la línia ha obtingut una ocupació mitjana de prop del 70%, amb un total de 2.594 passatgers que han viatjat en 52 operacions.
El secretari d'estat de Transició Energtica, Transports i Mobilitat, David Forné, ha destacat que la línia no ha suposat "cap cost extra" per al Govern andorr grcies al bon acolliment i l'ocupació, paraules textuals.
Les dues parts, a més, s'han comproms a treballar per implementar accions que ajudin a aportar més línies i permetre la installació de nous hangars.
AMPLIACIÓ
De fet, segons un comunicat del departament de Territori de la Generalitat, l'aeroport ha projectat 9 hangars en els terrenys situats a la zona nord de la infraestructura, on també s'ha planificat un edifici d'oficines de 600 m2, un vertiport per a drons i un nou prquing.
Concretament es preveuen 3 hangars de grans dimensions, d'uns 1.200 m2, i 6 hangars de dimensions mitjanes, d'uns 600 m2, per a empreses i aviació en general.
MOBILITAT
Forné, que s'ha reunit amb el secretari general de la Generalitat de Catalunya, Joan Jaume, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha aprofundit en les relacions de "venatge" en matria d'infraestructures i connexions terrestres i aries per facilitar la promoció turística, les relacions econmiques i empresarials i el desenclavament del territori pirinenc.
També ha explicat les "novetats" que ha impulsat l'executiu andorr per millorar la connexió entre Andorra i la Seu d'Urgell via autobús, i ha detallat el projecte per desenvolupar un pla sectorial d'infraestructures que inclogui un transport públic urb de viatgers segregat.
Per la seva banda, Jaume i Sanglas han explicat que la Generalitat continua "endavant" amb la redacció de l'estudi d'una nova línia ferroviria que connecti Barcelona, la Seu d'Urgell i Andorra.
L'estudi est en fase de redacció i Jaume ha avanat que es podr presentar "en els prxims mesos".
Forné s'ha mostrat interessat en aquest projecte "per millorar substancialment" la mobilitat del centre del territori catal i alhora unir dos motors econmics i empresarials, segons les seves paraules, com són Barcelona i Andorra.
A més, la connexió entre la Seu i Andorra permetria "rebaixar el trfic a la zona fronterera", i Forné ha apuntat a la voluntat que l'eventual connexió estigués coordinada amb l'estudi del Govern andorr per al transport segregat.