LLEIDA 31 maig (EUROPA PRESS) -
Josep-Lluís Serrano Pentinat ha estat nomenat bisbe d'Urgell (Lleida) i, per tant, copríncep episcopal d'Andorra, després que el papa Lleó XIV hagi acceptat aquest dissabte al migdia la renúncia de Joan-Enric Vives com a bisbe.
Serrano era bisbe coadjutor de la diòcesi des del 12 de juliol de 2024, any en què va ser ordenat bisbe, i actualment era vicari general del Bisbat d'Urgell, informa l'Arquebisbat de Tarragona en un comunicat.
L'arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, com a metropolità de la Província Eclesiàstica Tarragonina (a la qual pertany l'Urgell), ha agraït el treball de Vives i ha constatat un "sincer desig d'un bon ministeri apostòlic al bisbe Serrano, ple de fruits i benediccions en bé del poble sant de Déu".
TRAJECTÒRIA
Josep-Lluís Serrano Pentinat (Tivissa, 19 de març del 1977) va ser ordenat el 2002 prevere a la Catedral de Tortosa i va començar el seu ministeri sacerdotal com a rector a Tarragona: la Palma d'Ebre, la Bisbal de Falset, Margalef de Montsant (2002-05) i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (2007-09).
Va ser moderador de la Unitat Pastoral del Litoral Nord (2008-09), a més de professor de Religió a l'Escola Mistraliana de l'Hospitalet de l'Infant (2007-09), al Seminari Major de Tortosa i a l'Institut de Teologia Sant Agustí de Tortosa (2008-09).
Va ser secretari de les nunciatures apostòliques a Moçambic (2012-16), Nicaragua (2016-17) i el Brasil (2017-19) i conseller de Nunciatura a la Secció per als Assumptes Generals de la Secretaria d'Estat de la Santa Seu des del 2019 fins que el van nomenar bisbe coadjutor d'Urgell.
AGENDA D'ACTES
Aquest mateix dissabte es farà la primera compareixença de Serrano davant de la premsa juntament amb Vives a Sant Julià de Lòria (Andorra) durant l'aplec festiu de la Mare de Déu de Canòlich, i diumenge Serrano presidirà l'Eucaristia de l'Ascensió del Senyor a les 20.00 a la Catedral de la Seu d'Urgell.
El dissabte 14 de juny se celebrarà la jornada diocesana de tots els consells i fidels del Bisbat al Seminari Conciliar a les 10.00, i a les 12.30 se celebrarà a la Catedral l'Eucaristia per acomiadar Vives i rebre Serrano.
Joan-Enric Vives (que va ser bisbe coadjutor el 2001-03 i ha estat bisbe diocesà i copríncep d'Andorra el 2003-25) passa a ser bisbe emèrit d'Urgell, i conserva el títol d'arquebisbe ad personam i excopríncep.