S'elaborar un pla de comunicació per ser més transparents
ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 14 (EUROPA PRESS)
El Govern d'Andorra té prcticament acabat el reglament d'accés i promoció del cos d'agents penitenciaris, una eina que permetr el desenvolupament de la carrera professional dels agents i aportar "estabilitat" al centre.
Així ho ha anunciat aquest divendres el ministre de Justícia i Interior, Josep Maria Rossell, durant la celebració de la festa patronal dels carcellers, en la qual també ha reconegut que l'elaboració de l'estudi de clima laboral ha perms traar un full de ruta per millorar el funcionament de la institució.
En el seu discurs, Rossell ha destacat la vocació de "servei públic" dels funcionaris d'aquest departament, i ha volgut fer balan de la feina feta i apuntar els reptes de futur.
Ha assenyalat la importncia del nou conveni amb el Servei Andorr d'Atenció Sanitria, que amplia les hores de psicleg i psiquiatre per als presos, i ha posat l'accent en l'actualització de la normativa del cos amb el desplegament de diferents reglaments.
El que est més avanat és el d'accés i promoció, pactat amb els sindicats i la direcció de la presó i que ja est en mans de la comissió consultiva per donar-hi l'últim vistiplau abans de l'aprovació per part del Govern andorr.
El ministre ha recordat que l'estudi de clima laboral que es va elaborar mesos enrere va posar de manifest que per millorar el funcionament del centre calia disposar de les eines necessries, per exemple, la reglamentació que deriva de la llei.
TRANSPARNCIA
Rossell ha assegurat que l'objectiu és que sigui una eina que permeti ser "més transparent i objectiu" a l'hora de fer concursos, per la qual cosa facilitar que els agents tinguin l'oportunitat de tenir una carrera professional, i aportar "molta estabilitat" al centre.
El director de la institució, Miquel ngel Garcia, espera que el reglament s'aprovi abans d'acabar l'any i, en unes declaracions posteriors a la celebració, ha concretat que el primer que faran ser demanar places d'oficials, de suboficials de primera i de suboficials perqu ara "hi ha un dficit important" en aquests graus de comandament, a més d'intentar cobrir places de formadors.
Rossell també ha anunciat que a partir de la setmana vinent es comenar a treballar en un pla de comunicació "a nivell intern i extern" perqu la informació arribi a tots els estaments i alhora.
Ha explicat que en pressupost del 2023 el Govern andorr ha previst quatre places de nova creació per ampliar la plantilla d'agents penitenciaris, que actualment té 60 components, i a més es cobriran les vacants per baixes i jubilacions que el director ha xifrat en 5.
XAVIER ESPOT
El cap de govern, Xavier Espot, també ha intervingut en l'acte i ha qualificat d'encertadíssim l'estudi de clima laboral, que confia que serveixi per deixar enrere les poques de "tribulacions" en la institució, un desig compartit pel ministre.
De fet, Garcia ha assegurat que després dels canvis introduts en l'estructura jerrquica de la presó --es va destituir el director adjunt fa unes setmanes-- "és notori que l'ambient és molt més dists".
Espot ha insistit que es continuar formant els agents, especialment en matria d'igualtat de tracte i no discriminació entre homes i dones, i ha adms que és un cos amb un ambient "excessivament marcat per una visió androcntrica".
L'acte ha servit per distingir els quatre agents que han complert 25 anys de servei, als cinc que fa 15 anys que treballen en el cos, i finalment s'han entregat plaques commemoratives a dos agents que s'han jubilat recentment.