Publicat 31/07/2024 17:25

Els visitants que pernocten a Andorra gasten 190 euros de mitjana en compres

Un instant de la presentació de l'estudi del comer
CAMBRA DE COMER, INDÚSTRIA I SERVEIS

L'Observatori del Comer presenta els primers estudis sobre el sector

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 31 (EUROPA PRESS)

Els visitants que com a mínim passen una nit a Andorra gasten de mitjana 190 euros en compres, mentre que els que només passen el dia al país gasten una mitjana de 107,30 euros.

Així ho recullen els resultats dels primers estudis impulsats per l'Observatori del Comer, segons ha informat aquest dimecres la Cambra de Comer, Indústria i Serveis d'Andorra (CCIS) en un comunicat.

L'estudi també mostra que un 90% dels visitants enquestats per a l'estudi van comprar durant la seva estada al país i la majoria ho van fer a les parrquies (municipis) d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

Segons la nota de la CCIS, els articles més comprats pels visitants són el material esportiu (38,7%), perfumeria (38,1%), tabac (32%) i alimentació i begudes sense alcohol (22,7%).

L'oferta comercial d'Andorra est "molt ben valorada" i un 74,6% dels enquestats recomanaria el Principat com a destinació de compres, destacant l'oferta variada, els preus, un entorn agradable i la seguretat.

En canvi, entre les persones que no recomanarien el país com una destinació de compres, un 68,4% afirma que els preus "ja no són atractius".

EVOLUCIÓ

L'estudi també recull una evolució histrica del comer urb des de 2015 fins a 2024 i després d'analitzar 2.262 establiments dels quals 979 són comeros, indica que Andorra continua sent "una destinació de compres".

Un 78% del comer en trama urbana es concentra a Andorra la Vella (avinguda Meritxell), Escaldes-Engordany (avinguda Carlemany) i el Pas de la Casa (carrer Major i avinguda d'Encamp).

Respecte el dinamisme del comer es detecta "una millora de l'experincia urbana" amb intervencions en l'espai urb i també destaca l'increment d'obertures de nous comeros o la reforma dels existents.

També s'indica que en el termini estudiat ha augmentat la presncia de tendes amb marca de fabricant i franquícies, a més d'aparixer formats orientats a preu i descompte i uns altres que se centren en l'experincia de marca.

Igualment assenyala el creixement de 'concept stores' destinats a un client premium, l'aparició de comeros on la gastronomia és també una experincia comercial i la major especialització de l'esport i l'automoció, que ofereixen "una experincia de 360 graus".

Finalment s'assenyala com a repte la polarització del consum i els efectes de les noves propostes comercials, la diversificació de productes, l'orientació comercial, la innovació i la necessitat de disposar de més indicadors per fer seguiment de l'evolució de l'activitat comercial.

El projecte de l'Observatori del comer, liderat per la CCIS, neix com una de les iniciatives incloses dins del projecte Estratgic de Compres amb la intenció de donar continutat al nou Pla de Comer presentat pel Govern el passat mes de maig.