Entra en funcionament la línia entre Encamp i Grau Roig
ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 22 (EUROPA PRESS)
Andorra preveu comenar a construir una nova línia elctrica que la connectar amb Espanya, ha anunciat el director general de Forces Elctriques d'Andorra (Feda), Albert Moles, aquest dimecres.
L'empresa elctrica ha xifrat el cost de l'actuació en uns 15 milions d'euros, el repartiment dels quals el Principat abordar amb Espanya.
La nova línia tindr un recorregut de 15 quilmetres i capacitat de 300 megawatts "o més", i substituir l'actual, de 150 megawatts.
Unir una subestació que est previst construir a la zona fronterera del riu Runer amb l'existent de Red Eléctrica a Adrall.
Moles l'ha considerat "clau" per poder garantir el subministrament des de l'estranger i l'ha equiparat amb l'actuació realitzada respecte a Frana.
Ha defensat que Andorra es connecti "a un costat i a l'altre" en qualsevol moment i ha subratllat la voluntat de la companyia elctrica de --textualment-- anticipar-se a les necessitats del país.
LÍNIA INTERNA
La nova línia de 110KV entre Encamp i Grau Roig ha entrat en funcionament aquest dimecres en substitució de l'antiga, que segons Moles havia quedat "obsoleta".
Té un recorregut de 17,5 quilmetres, evita els nuclis urbans i totes la pilones es troben a terrenys públics.
L'empresa ha assegurat que suposa un "pas més" en la preparació de la futura xarxa i l'ha emmarcat en l'augment de la demanda que comportaran la calefacció i la mobilitat elctrica.
Moles ha destacat que amb el final del cicle inversor, que inclou la línia d'alta tensió a més de l'Estació Transformadora i Repartidora de la Gonarda, Andorra disposa d'un "actiu molt bo" per enfocar el futur i la transició energtica.
El director d'Enginyeria de Feda, Marc Calvet, ha exposat que la nova línia permet "triplicar" la capacitat de transport d'electricitat actual, que en hores de mxima demanda estava --textualment-- a prop del límit.