Publicat 24/07/2023 16:13

Andorra cedeix a la Biblioteca Nacional d'Espanya una collecció de 3.000 discos de pedra

Moment de la signatura del conveni
COMÚ DE SANT JULI DE LRIA

Procedeixen de la collecció del pianista americ Jean C. Redd

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 24 (EUROPA PRESS)

El Comú (ajuntament) de Sant Juli de Lria (Andorra) i la Biblioteca Nacional d'Espanya han signat un conveni mitjanant el qual la corporació local li cedeix una collecció de 3.000 discos de pedra que atresorava "des de feia anys".

Segons ha informat el Comú en un comunicat, els cnsols (alcalde i vicealcalde) Josep Majoral i Mireia Codina, s'han desplaat fins a Madrid per rubricar el conveni i cedir la collecció procedent de la família del pianista d'origen americ Jean C. Redd.

L'acció permetr que es "garanteixi" la conservació i la posada en valor d'uns discos que contenen gravacions musicals des del 1900 fins al 1918, segons ha publicat el Comú per les seves xarxes socials.

HISTORIA

L'any 2008 els hereus de Jean C. Redd, pianista amb una mplia formació musical i amb molta relació amb artistes, i Margarita Morante, van donar al Comú una "extensa" collecció documental.

Segons s'explica en la nota de premsa, la collecció conté una "important fonoteca" amb milers de discos de pedra i de vinil, a més de partitures impreses i manuscrites.

Es tracta d'una collecció que es va crear "al llarg de generacions de la família" Redd i que va viatjar pels Estats Units, Frana i Espanya, fins que el 1959 la parella es va installar a Sant Juli de Lria.

En un primer moment la collecció es va guardar al magatzem del Comú, per més tard, quan l'equipament va quedar sense ús, es va traslladar a l'edifici del Comú i es va conservar a l'arxiu comunal.

INTERS

En la nota de premsa es detalla que després de contactar amb diferents institucions, la Biblioteca Nacional d'Espanya es va mostrar interessada en la part de la fonoteca formada per la collecció de discos de pedra.

De fet, la Biblioteca Nacional compta amb una "important" collecció de discos de pedra, uns 30.000 exemplars, indiquen, i té recursos pel seu tractament, conservació i difusió.

La Biblioteca ha assumit la totalitat de les despeses de transport i tal com remarquen en la nota de premsa, atesa la importncia d'aquest patrimoni, el Comú va haver de sollicitar el vistiplau del Consell Assessor del Patrimoni Cultural d'Andorra perqu el material pogués sortir del país.

Contingut patrocinat