Publicado 22/01/2024 16:56

El 42% dels tràmits administratius del Govern d'Andorra el 2023 es van fer en línia

El secretari d'Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, al costat del director del Programa de Transformació Digital del Govern d'Andorra, David Vicente
JAVILADOT

S'han emès 42.699 certificats digitals el 2023

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 22 gen. (EUROPA PRESS) -

El 42% dels tràmits administratius del Govern d'Andorra el 2023, uns 106.940 tràmits, es van fer de manera telemàtica, xifra que supera el 26% del 2022, quan es van fer 59.668 tràmits en línia, segons un comunicat de l'executiu.

Així ho ha explicat aquest dilluns en una roda de premsa el secretari d'estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, al costat del director del Programa de Transformació Digital del Govern d'Andorra, David Vicente, per fer balanç de la implementació de l'Estratègia de digitalització 2020-2030.

Durant el 2023, s'han emès 42.699 certificats digitals, dels quals 35.607 estan actius, la qual cosa suposa un "increment més que notable" respecte als 7.103 certificats del 2020.

Rossell ha valorat que un cop establertes "les bases de la digitalització" del país, en el període 2024-2027 cal aprofundir en la gestió i l'adopció del canvi tant per part de la ciutadania com de l'administració.

RÀNQUING EUROPEU

Segons l'executiu, l'índex d'economia i societat digitals (Desi) de la Unió Europea situa Andorra en la posició 19, prop de la mitjana europea i quatre posicions per sobre respecte a fa quatre anys.

Pel Govern del Principat, la digitalització de l'administració i del conjunt del país és "clau" per facilitar la relació de la ciutadania amb el sector públic i també privat.

ESTRATÈGIA DIGITAL

Vicente ha explicat que l'estratègia digital andorrana es concreta amb el Programa de Transformació Digital.

El programa contempla quatre àmbits d'actuació per assolir els objectius marcats per al 2030: administració pública, empresa, infraestructures tecnològiques i ciutadania i drets digitals.

En el primer àmbit d'actuació, "la gran fita" és fer evolucionar el portal electrònic de l'administració pública per crear una administració més digital i simplificar els tràmits en línia.

Rosell ha manifestat que si bé la tramitació presencial "sempre" estarà al servei del ciutadà, cal aconseguir que els tràmits telemàtics siguin més fàcils.

A més a més, l'estratègia preveu "consolidar" l'acompanyament en la digitalització del sector empresarial, a més de la implementació de nous models de pagament instantanis, segurs i més còmodes per a ciutadans i empreses.

En aquest sentit, Rosell ha avançat que es treballa per a l'aplicació d'una cartera digital de país que "faciliti" la digitalització de totes les targetes en una sola aplicació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés