Publicat 07/04/2016 14:08

Nestlé España es llança a captar flexitarians amb Garden Gourmet

Director general de Nestlé España, Laurent Dereux
EUROPA PRESS

Preveu augmentar vendes fins a un 3% aquest 2016

ESPLUGUES DE LLOBREGAT (BARCELONA), 7 (EUROPA PRESS)

Nestlé España preveu mantenir un creixement de la facturació d'un 3% aquest 2016 amb el suport de la innovació i el llançament de nous productes, com la nova línia refrigerada Garden Gourmet que la companyia ja està llançant al mercat espanyol per captar flexitarians, aquells consumidors que tenen una dieta vegetariana i que consumeixen de manera ocasional carn i peix.

"Mantindrem la nostra estratègia de cercle virtuós, reduint costos dels processos productius i apostant per la innovació", ha dit en roda de premsa aquest dijous el director general de Nestlé España, Laurent Dereux.

Així, les previsions per a aquest 2016 van en línia amb els resultats registrats el 2015, un exercici que Nestlé España ha tancat amb unes vendes de 2.166 milions d'euros, un 4,5% més, gràcies al comportament del mercat espanyol, que ha repuntat a un 2,9% aportant 1.555 milions, i de les exportacions, que es van situar en 611 milions, un 8,9% més.

La marca Garden Gourmet té el seu origen el 1986 en la companyia d'alimentació israeliana Osem, empresa en la qual Nestlé va adquirir una participació fa més de 30 anys i ara està a punt de culminar les negociacions per augmentar-la fins al 100%.

Els productes d'aquesta gamma ja són presents en països com Holanda, Alemanya, Bèlgica i la regió d'Escandinàvia "amb molt èxit", i ara Nestlé comercialitzarà, per primera vegada sota la seva marca, aquesta nova línia a Espanya.

La distribució al mercat espanyol comença aquesta setmana començant per Catalunya --s'arribarà progressivament a la resta de la geografia espanyola en els pròxims mesos--, i la producció d'aquesta gamma es realitza en una planta de Nestlé a República Txeca.

"El consum d'aquests productes és una tendència universal i no una moda", ha dit Dereux, que ha indicat que algunes de les noves referències que els flexitarians podran trobar són hamburgueses i mandonguilles vegetarianes, i 'nuggets'.

La multinacional suïssa també ha advertit la tendència del consumidor de comprar productes amb menys sucre i sense gluten, i per aquesta raó ha llançat al mercat cereals Nesquik i pizzes Buitoni sense gluten, una tendència que continuarà aquest 2016.

CENTENARI

La multinacional suïssa celebra aquest 2016 el seu 150è aniversari, commemorant que el 1866 Henri Nestlé va crear la farina làctia per reduir la mortalitat infantil.

Després, el 1905 la companyia va obrir la seva primera fàbrica a Espanya a La Penilla (Cantàbria), a la qual després s'han sumat 11 centres de producció repartits entre sis comunitats autònomes.

Actualment, Nestlé ven diàriament 1.000 milions de productes a tot el món, opera a 197 països i ocupa unes 340.000 persones --5.350 persones a Espanya--.