Actualitzat 20/03/2017 15:07

Un informe demostra que l'ecoinnovació és rendible per a les empreses ferroviàries

Imatge de tren AVE
AVE

BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

El Laboratori d'Ecoinnovació, un projecte de la Fundació Fòrum Ambiental i de l'Obra Social La Caixa, ha elaborat el primer informe sobre Tendències d'Ecoinnovació en mobilitat ferroviària, que demostra que l'ecoinnovació és una estratègia rendible per a l'empresa, suposa una clara millora del medi ambient i és compatible amb l'activitat empresarial.

Segons ha informat el Laboratori d'Ecoinnovació aquest dilluns en un comunicat, el canvi climàtic, l'escassetat de recursos bàsics, la innovació tecnològica i els canvis socials i demogràfics són alguns dels aspectes que estan motivant un canvi en les estratègies empresarials, models de negoci, disseny de productes i serveis en el sector.

L'informe ha estat realitzat amb la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Alstom, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Railgrup, i recull les principals tendències i casos reals d'empreses que demostren de què forma la innovació verda suposa una millora de les condicions ambientals i un benefici empresarial a través de la reducció de CO2, de l'estalvi en costos de matèries primeres i energia, i un augment del valor dels aspectes intangibles que valora el mercat.

L'estudi constata que el transport ferroviari se situa com el sistema de transport terrestre més eficient i fins i tot més que el marítim, tenint en compte les emissions per tona transportada.

El consum energètic és el segon major cost de les operacions ferroviàries, per la qual cosa el sector ha d'avançar cap a l'electrificació i la introducció de subministraments d'energies renovables o d'ús de combustibles alternatius com el gas natural i l'hidrogen.

Al mateix temps, segons l'informe, ha d'anar acompanyat de millores aerodinàmiques, aligeramiento d'estructures i recuperació d'energia dissipada, entre unes altres, i afegeix que un marc regulatiu propici afavoriria el desenvolupament de tecnologies com el frenat regeneratiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés