Publicat 15/03/2016 17:32

Cruz (Vueling): "L'aviació no està a l'agenda política de ningú"

El presidente de Vueling, Álex Cruz
EUROPA PRESS

Lamenta que la primera aerolínia a Espanya no sigui espanyola

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

El president de Vueling, Álex Cruz, ha lamentat que ni Espanya en general ni Catalunya en particular hagin fet una aposta decidida per la indústria de l'aviació, a la qual ha erigit com a element que contribueix a la riquesa, generació d'ocupació i desenvolupament d'un país: "L'aviació no està a l'agenda política de ningú".

"Quan veig altres països del món que han fet de l'aviació un element que contribueix al seu desenvolupament, sento orgull per la indústria, però una gran pena perquè nosaltres no ho fem", ha dit Cruz en un col·loqui aquest dimarts en el Círculo Ecuestre de Barcelona.

Ha lamentat que la primera aerolínia en tràfic de passatgers transportats a Espanya no sigui espanyola --en al·lusió a Ryanair, a la qual no ha citat explícitament-- "perquè no s'ha creat una plataforma que faciliti el seu desenvolupament", i ha posat d'exemple les aerolínies del Golf Pèrsic, com Qatar i Emirates, que s'han convertit en elements de promoció del país.

Per aquesta raó, ha sostingut que la indústria ha d'esforçar-se més per explicar la connexió entre inversió en aviació i desenvolupament econòmic, i ha cridat a aprofitar l'actiu Barcelona com a reclam: "Barcelona ja existeix, no l'hem de crear".

"No estic demanant la nacionalització d'aerolínies", ha aclarit Cruz, que ha insistit en la necessitat d'utilitzar la força del destí Barcelona per créixer i atreure noves aerolínies internacionals que operin llarg ràdio des de l'Aeroport del Prat.

Cruz està en la recta final de la seva trajectòria en Vueling, ja que a partir de l'1 d'abril assumirà el càrrec de president de British Airways, i després de preguntar-li per quin paper té Barcelona dins d'aquesta aerolínia ha dit: "British Airways té 158 destinacions en el món, i no sé quin rol té Barcelona en aquesta foto encara".

LLARG RÀDIO

La gran assignatura pendent de l'Aeroport de Barcelona coninua sent, segons ha dit, operar vols de llarg ràdio, però per a això fa falta que una aerolínia inverteixi "centenars de milions d'euros", o bé que altres companyies estrangeres realitzin connexions des dels seus països d'origen.

"Fa falta els diners --comprar un avió de llarg ràdio costa entre 150 i 180 milions d'euros-- i el convenciment que aquests diners et va a donar una tornada", ha apuntat.

En el cas de Vueling, que forma part del grup d'empreses IAG juntament amb British Airways, Iberia i Aer Lingus, ha indicat que l'aerolínia pot volar una distància màxima d'al voltant de cinc hores, ja que per a una distància superior es requereix "un altre tipus d'inversió, avió i projecte".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés