MADRID, 10 set. (EUROPA PRESS) -
Risto Mejide ha estat elegit per unanimitat guanyador de la XXXI edició del Premi Espasa d'Assaig 2014 per la seva obra 'Urbrands', centrada en construcció i desenvolupament de la marca personal, segons han informat des de l'editorial.
El jurat ha destacat el tractament que Risto Mejide fa d'"un tema molt actual, amb un plantejament molt original i útil, per situar el lector a la societat de la comunicació i ajudar-lo a crear la seva marca personal". L'obra es publicarà el pròxim 28 d'octubre.
A 'Urbrands', Mejide detalla que "una marca (o urbrand) és una resposta emocional davant d'una imatge, el nom d'una empresa o una persona", per afegir que "no hi ha receptes màgiques ni garantia d'èxit però tampoc molt a perdre" doncs, segons la seva opinió, per construir una marca només cal seguir una sèrie de criteris provinents de les teories del màrqueting i la publicitat, adaptades als nous temps.
Així, subratlla la importància de diversificar la presència de la marca a diaris, webs, llibres, TV i xarxes socials ja que s'acostuma a confondre fama, notorietat, poder i influència. Per aquesta raó, insta a aprofitar les tres primeres per aconseguir que altres facin el que un vol i el que sigui millor per a la marca.