Publicat 05/10/2014 10:27

Sergio Caballero dibuixa un paisatge "sobri i sense interferències" a la seva segona pel·lícula 'La distancia'

Fotograma de 'La Distancia'
SERGIO CABALLERO

SITGES (BARCELONA), 5 oct. (EUROPA PRESS) -

El director de cinema i codirector del Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art Sónar, Sergio Caballero, dibuixa un paisatge "sobri i sense interferències de la vida terrenal del dia a dia" en la seva segona pel·lícula, 'La distancia', que ha arribat aquest diumenge al 47 Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya de Sitges (Barcelona).

En una entrevista d'Europa Press, el director ha explicat que es tracta d'un paisatge natural i inhòspit amb sentit de l'humor, tot això amanit amb una càmera sempre amb trípode per donar com a resultat una "pel·lícula molt pictòrica i màgica en cada enquadrament", amb dosis de suspens i ciència-ficció.

Aquesta producció, que ha sorgit --com ja va passar amb la seva primera 'Finisterrae'-- mentre preparava la imatge del festival Sónar, mostra les constants a la feina de Caballero, "com la taxidèrmia, el fred, els espais abandonats i el no seguir cap tipus de tendència", ha explicat.

Ambientat en una central tèrmica abandonada, el film és la història d'un robatori comès per tres nans que es comuniquen per telepatia, tot i que això no és l'important, ja que el que l'autor vol descriure realment és un lloc: "Per a mi, tant és de què vagi la pel·lícula, el que faig és mostrar personatges i un lloc on passen una sèrie de coses".

Ha defensat que l'important és la proposta visual i auditiva, en una orquestració dels elements per entrar en el món interior de l'autor, "en una plàstica" concreta.

TRES NANS I TELEPATIA

Per a la proposta, Caballero ha escollit tres nans actors no professionals que parlen en rus -tot i que un és valencià, un altre llatinoamericà i un altre polonès, personatges que sempre han atret l'autor i que "tenen aquest punt de ficció", afegint-los el poder de comunicar-se per telepatia, el que s'explica perquè mai treballa amb guió abans del rodatge.

"Sóc més compositor que cineasta, creo una paleta de sons, i després em porten a una composició i a una sèrie d'idees", ha explicat Caballero, que primer roda sense textos i després teixeix la història.

Sobre l'adopció del rus com a idioma del film ha dit que és un llenguatge que el transporta a "una faula, a un altre lloc", i que la seva sonoritat li agrada molt.

Una altra de les sorpreses del film és el 'cameo' de l'actriu porno Sophie Evans: "Sóc consumidor de porno i a Sophie Evans la coneixia des de petit", ha explicat Caballero, que necessitava algú per a un paper entre crupier i tarotista i va pensar en ella.

DUR RODATGE

El rodatge, fet en dues etapes de quatre dies i tres setmanes, respectivament, ha estat "dur" per les condicions atmosfèriques i per la perillositat de l'espai, ja que la localització era una central tèrmica abandonada fa uns 20 anys al poble d'Aliaga, a Terol: "Quant més difícil és, millor em surten les coses", ha comentat.

Després d'aquest llargmetratge, Caballero ja treballa en el tancament d'aquesta trilogia, composta per 'Finisterrae' --que és una road movie--; 'La distancia' --un robatori--, i la pròxima serà un assassinat, ha avançat.

La pel·lícula, produïda per Advanced Music, Sónar Festival i Arcadia Motion Pictures, s'ha pogut veure en el festival --que té com a patrocinador principal Gas Natural Fenosa-- el matí d'aquest diumenge, i també tornarà a projectar-se aquesta nit, abans de la seva estrena per al gran públic el 17 d'octubre.

'La distancia' es va estrenar mundialment al 43 Festival Internacional de Cinema de Rotterdam, i des d'aleshores ha recorregut més de vint festivals del Brasil, el Regne Unit, Austràlia, Sud-àfrica, Corea del Sud i Taiwan, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés