Publicat 24/03/2015 19:26

El 'Cheminées Poujoulat' s'enfronta a la seva última nit a la Barcelona World Race

El barco 'Cheminées Poujoulat', líder de la Barcelona World Race
GILLES MARTIN-RAGET/ BARCELONA WORLD RACE

MADRID, 24 març (EUROPA PRESS) -

El vaixell 'Cheminées Poujoulat', líder de la Barcelona World Race, s'enfronta aquest dimarts a la que probablement serà la seva última nit en la competició nàutica, remuntant les últimes 100 milles del mar Mediterrani i amb la proa apuntant a la meta barcelonina.

Els patrons del navili líder, el suís Bernard Stamm i el francès Jean Le Cam, han navegat a l'altura d'Alacant i han exhibit un rumb amb el qual superarien les Illes Balears per l'oest. Tot es prepara ja a Barcelona per rebre, aquest dimecres, el presumible vencedor de la tercera edició d'aquesta volta al món a dos.

Tot i que les condicions han millorat recentment, Stamm i Le Cam han registrat una mitjana de tan sols 5,3 nusos en les últimes 24 hores. No ha estat fins a l'últim butlletí de posicions quan han assolit els 10 nusos de mitjana. Durant la jornada vespertina d'aquest dimarts, el vent serà d'uns 15 nusos de l'Oest-Sud-Oest i en les properes hores podria rolar a l'Est-Nord-Est, a més d'ascendir fins a 20 nusos.

"La percepció de la regata canvia una mica, perquè hi ha passos costaners. Però crec que la gent des de terra té una percepció diferent. No sentim que hem arribat, sentim que estem a punt. Però encara no hem completat el recorregut", ha comentat Stamm.

A més de 1.000 milles de la seva popa, l'espanyol Guillermo Altadill i el xilè José Muñoz han reportat problemes tècnics des del seu 'Neutrogena', un vaixell que continua com a segon classificat. Els navegants no han pogut comunicar-se amb normalitat ni rebre informacions meteorològiques.

MOLTS ACCIDENTS A BORD

Per la seva banda, el 'GAES Centros Auditivos' no ha tingut gaire més bona sort des de la tercera posició de la prova. L'embarcació ha comunicat un contratemps físic de la seva patrona, Anna Corbella, que ha relatat en un correu haver patit una possible distensió del lligament del genoll a causa d'una caiguda. Amb el 'Neutrogena' a 226 milles per la proa i el quart classificat a més de 1.300 milles per la popa, Corbella ha descrit un accident que s'ha saldat amb una cama encanyada.

Al nord del l'equador, el 'One Planet, One Ocean & Pharmaton' i el 'We Are Water' mantenen la seva lluita per la quarta plaça i naveguen ja amb alisis del Nord-Nord-Est. L'entrada en els vents alisis de l'hemisferi nord marca un altre punt d'inflexió en la seva batalla, mantinguda des del pas per cap d'Hornos.

Encara a l'hemisferi sud, el 'Renault Captur' continua a la sisena plaça escalant la costa sud-americana amb vent de Llevant. Segons l'organització de la mateixa Barcelona World Race, els alisis haurien de millorar a mesura que els seus patrons Jörg Riechers i Sébastien Audigane guanyin nord.

Mentrestant, l''Spirit of Hungary' ha tancat un altre cop la flota en setè lloc, contra vents canviants i amb més contratemps a bord. "Ho sento per tardar tant a escriure, però resulta que submergir-se de cap a la sentina, dislocar-se una espatlla i copejar-se fa que es bloquegi el gran escriptor", ha fet broma el seu patró Conrad Colman per correu electrònic, explicant els seus dolors en aixecar el braç esquerre.

Finalment, el seu company Nandor Fa ha puntualitzat les condicions de mala mar. "És especialment dur per a Conrad, ja que és impossible fer un sol pas sense agafar-te al vaixell amb les dues mans. Les onades vénen de totes les direccions possibles i el vaixell es mou cap a totes direccions també, com si ens volgués agitar fora d'ell", ha conclòs el navegant de l''Spirit of Hungary'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés