Publicat 13/12/2014 13:47

'Team Brunel' guanya la segona etapa de la Volvo Ocean Race

Team Brunel Volvo Ocean Race VOR vela
AINHOA SÁNCHEZ/VOLVO OCEAN RACE

MADRID, 13 des. (EUROPA PRESS) -

L'embarcació holandesa 'Team Brunel', patronejada per Bouwe Bekking i amb l'espanyol Pablo Arrarte a bord, s'ha adjudicat la segona etapa de la Volvo Ocean Race 2014, volta al món per etapes, mentre que l'espanyol 'MAPFRE' és quart i s'espera que creui la línia de meta a Abu Dhabi aquesta matinada.

Després de 23 dies i 16 hores i 25 minuts, 'Team Brunel', el vaixell holandès patronejat per Bouwe Bekking en què milita el càntabre Pablo Arrarte, ha creuat en primer lloc la línia de meta de l'etapa 2, a Abu Dhabi, a les 8.25 20 UTC, després de 5.200 milles en les quals han hagut d'afrontar amb zones d'exclusió per icebergs res més sortir de Ciutat del Cap, per pirateria a la costa Est africana, per aigües territorials a l'Iran, així com amb depressions tropicals i, sobretot, poc vent.

Li ha seguit 'Dongfeng Race Team' 16 minuts més tard, el vaixell amb el qual ha lluitat a mort des de fa dues setmanes, i del qual no ha arribat a separar-se més de quinze milles durant els últims set dies. Amb aquesta victòria, 'Team Brunel' es posa primer, mentre que 'Dongfeng Race Team' seria tercer si 'Abu Dhabi Ocean Racing', com tot apunta, acaba tercer.

Divendres, a només 130 milles de l'arribada, 'Dongfeng Race Team' aconseguia passar un altre cop a 'Team Brunel' a la zona més angosta de l'Estret d'Ormuz, però 60 milles més tard [Bekking tornava a posar-se per davant, i mantenir un avantatge d'unes dues milles fins a l'arribada.

El vaixell de bandera xinesa ja havia apuntat fa uns dies que no aconseguia portar la velocitat de l'holandès. Podria tractar-se de qüestions tècniques, però no cal oblidar que Bekking i el seu navegant Andrew Cape acumulen junts onze Volvo Ocean Race. No debades, Bekking és el veterà de la present edició, amb set participacions en el seu haver, mentre que Cape suma quatre.

"Hem tingut diverses zones de restricció per països, pirateria, zones que són complicades. D'una banda és més fàcil perquè tots més o menys anem alineats, però per un altre les condicions meteorològiques que igual eren millors a la zona de restricció no les pots aprofitar", ha assenyalat Pablo Arrarte.

"En els últims 15 dies hi ha hagut poc vent, difícil, de sobte un vaixell agafava més pressió i s'acostava. A més en l'última zona la sort ha estat fonamental, i es podia anar tot per la borda per les calmes. El fet bo és que hem anat enganxats a 'Dongfeng' dues setmanes, sabíem en temps real què feien, i els dies així són més amens, metre a metre lluitant. És impagable, mai havia passat", ha afegit.

Bekking ha seguit una estratègia conservadora durant tota l'etapa, mantenint-se sempre al costat de la flota. El 29 de novembre, deu dies després del començament, el 'MAPFRE', que anava en cap, decidia anar-se'n a buscar el vent més a l'est de l'oceà Índic, i va permetre als seus perseguidors avançar-lo, i a 'Abu Dhabi Ocean Racing' posar-se en cap. Darrere, 'Dongfeng Race Team' i 'Team Brunel' s'alternaven en el segon i tercer lloc.

El 7 de desembre 'Abu Dhabi' se'n va anar lleugerament cap a l'Oest, i va ser aquí on va perdre unes milles que ja no tornaria a recuperar. Bekking es va posar en cap, i es va concentrar a cobrir els seus perseguidors, fonamentalment a 'Dongfeng Race Team', que va replicar cadascun dels seus moviments, sense aconseguir la seva velocitat, com esmentava el proa del vaixell xinès Kevin Escoffier. L'11 de desembre, al Mar d'Oman, 'Abu Dhabi Ocean Racing' intentava una última estratègia per avançar els altres dos, quedant-se al costat de la costa esperant trobar una brisa que els ajudés a posar-se primers, però tampoc va funcionar.

D'altra banda, 'MAPFRE' ha aconseguit passar el Team Alvimedica, amb qui batalla des de fa dies pel quart lloc, esgarrapant-los deu milles, la major distància entre tots dos en els últims dos dies. Iker Martínez i els seus barallen des de fa dies milla a milla per desenganxar-se del vaixell turc-americà, i el seu esforç podria acabar compensant. S'espera que els dos equips travessin la línia de meta aquesta matinada.

Una mica més trigaran les noies de 'Team SCA', que es troben fins i tot a 280 milles de la meta, "frustrades", explicava la seva reportera a bord Corinna Halloran, "per les moltes calmes que han anat encadenant". L'oceà Índic ha estat a l'altura del que s'esperava: impredictible, dur, i amb punts desconeguts per a la flota. Els que s'han cobrat la primera baixa de la Volvo Ocean Race 2014-15, el Volvo Ocean 65 de 'Team Vestas Wind', embarrancat al nord d'Illa Maurici.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés