Actualitzat 19/02/2015 17:16

Nani Roma: "Si no és per mi, Al-Attiyah no guanya el Dakar"

Nani Roma
Foto: TEAM KH7

MADRID, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El pilot català Nani Roma (Mini) ha realitzat balanç del que va passar a l'últim Ral·li Dakar, on va patir diversos contratemps que el van portar a perdre la seva corona, i ha lamentat la "negligència total" de l'organització que va provocar el seu accident en la desena etapa, explicant que, amb la seva ajuda i la del seu copilot Michel Perin, van impedir que patís el mateix contratemps el seu company Nasser Al-Attiyah, finalment guanyador de la prova.

   "Arribo allà i veig l'helicòpter recollint perquè havien caigut diverses motos i diversos quads. Fre, fre, fre i quan estic a sobre accelero per intentar superar el forat de 150x60, però res, caiem. Pensava que el meu copilot s'havia confós, però quan vam analitzar què havia passat ens vam adonar que no estava en el llibre de ruta", ha explicat Roma durant una trobada amb periodistes organitzada per Michelin, el seu subministrador de pneumàtics.

   "El meu copilot va córrer a fons per avisar i si no arriba a fer-ho Nasser dóna tres voltes de campana com jo. Si no és per nosaltres, Nasser no guanya el Dakar, assegura. Si el motorista que es va dislocar l'espatlla hagués estat un noi amb experiència hauria posat la moto abans del forat per avisar els qui veníem darrere, però la va posar just on va caure. Nasser anava tres minuts per darrere meu, si arriba a estar més a prop nostre estem sortint del cotxe i ell donant voltes", ha relatat.

   El pilot de Folgueroles, un dels tres que ha aconseguit guanyar el Dakar tant en motos com en cotxes, ha recalcat que "això no pot passar", ja que el forat que va provocar el seu accident neix d'"una negligència total de l'organització".

   "El dia anterior sabíem que havia plogut i van enviar un cotxe a obrir pista amb un pilot amateur. Quan ets fora pista i te la pegues és culpa teva, però quan és pista ha d'estar tot perfectament marcat. Imagina que vas a fons per l'autopista i et trobes un forat així de gran. Doncs és així. El llibre de ruta ha d'estar ben fet perquè és la nostra vida", ha reclamat.

   Quan va passar aquell accident, Roma, guanyador en cotxes fa un any, ja havia vist arruïnada la seva defensa del títol a causa d'una avaria en la primera etapa que el va obligar a "aprendre a córrer sense objectius" durant la resta de la competició.

   "Els errors al Dakar, siguin propis o siguin mecànics, no els pagues només en el moment de fer-los, sinó els dies següents. A vegades són errors petits que et costen quinze minuts i soluciones el dia, però si se't trenca la bomba d'oli... Malgrat el gran treball dels mecànics, que van treballar tota la nit, no tenia el cotxe a punt per a la sortida de l'endemà, així que a sobre ens van penalitzar amb una altra hora. Així era impossible", ha reconegut.

   Respecte l'evolució del "ral·li més prestigiós del món", ha explicat que abans "el Dakar era una carrera llarga, dura, difícil, amb guies, on les condicions eren extremes i la gent que acabava havia d'estar molt preparada", mentre que "ara s'ha quedat en una marca genèrica com moltes, tot i que es faci estrany".

   "M'agradava molt l'Àfrica i hi aportàvem molt al continent. Els reptes eren diferents, no hi havia ningú durant tota l'etapa. Però ara també és bonic, hi ha públic per tot arreu i creuar els Andes és molt xulo. Ara és una carrera molt més ràpida amb cotxes súper precisos", ha detallat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés