Actualitzat 22/11/2014 17:04

El 'MAPFRE' apunta al Nord i és un dels més ràpids del cap de la flota

MAPFRE Volvo Ocean Race VOR
Foto: MARÍA MUIÑA / MAPFRE

MADRID, 22 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El 'MAPFRE', tercer a la flota, ha superat a l'Índic Sud una nit dura en què el vent no ha posat les coses fàcils a les embarcacions, i mentre els rols i la inestabilitat meteorològica han marcat les últimes 24 hores rumb Abu Dhabi, durant la nit les trabujades han imposat el ritme.

   La concentració a bord ha estat màxima i és que ha arribat el moment de prendre la decisió més important: quan apuntar al Nord per posicionar-se tan bé com es pugui amb vista als Doldrums. A les 14.00 hora catalana, el 'MAPFRE' ja apuntava al Nord i es col·locava com un dels més ràpids de la cap de la flota al navegar a 16,3 nusos.

   Després de superar la marca de 515 milles recorregudes en 24 hores, la situació ha canviat radicalment i amb vents de 18 a 20 nusos d'intensitat l'important era "navegar ràpid per poder entrar en la pròxima transició de vent i trabujar en el moment indicat", segons el reporter a bord, Fran Vignale.

   Durant la nit els canvis de vela i maniobres han estat una constant. La inestabilitat meteorològica era cada cop més gran i els núvols han aparegut a l'horitzó, "cosa que fa que el vent no sigui d'allò més estable i roli bastant", segons Vignale. "Els nois han fet dues vegades full stacking pensant que trabujaríem, però el vent rolava uns 70 graus a causa dels núvols i la seva inestabilitat amb les pressions. Després de les trabujades la flota segueix junta", ha continuat, a més d'anunciar que el vent està baixant", cosa que farà que "les decisions que es prenguin siguin claus per arribar a la zona de Doldrums amb avantatge".

   Per la seva banda, André Fonseca 'Bochecha' aportava les seves sensacions. "Ara cal decidir quan fem la maniobra per anar una mica cap al Nord. Els vaixells estan molt a prop els uns dels altres i veurem en les pròximes hores una decisió d'on arribar, de moment cal estar prop dels altres vaixells", ha explicat.

   A primera hora del matí el 'MAPFRE' ha apuntat al Nord en alguna ocasió, però finalment ha optat per tornar a guanyar Est. Segons el part de les 14.00 hora catalana l'equip liderat per Iker Martínez ha tornat a posar la proa cap al Nord i es col·loca com un dels més ràpids del cap de la flota en navegar a 16,3 nusos, tres nusos més ràpid que el líder, el 'Dongfeng', i dos més ràpid que l''Alvimedica'. Només el 'Team Brunel', quart, aconsegueix mantenir el mateix ritme que els espanyols. Mentrestant, el cap de la flota continua en un puny i els quatre primers classificats es col·loquen en un radi de menys de deu milles.

   Tal com havia afirmat Xabi Fernández, el ritme ha estat frenètic en les últimes hores: 517 milles en 24 hores. "Dia d'estupendes condicions per navegar. Vent de popa de 25 nusos amb ratxes de 30. Aigua a la coberta i a cap de flota. Ens arriba el report del matí avisant que hem estat el vaixell amb però milles recorregudes en les últimes 24 hores! Molt alè i energia per a aquesta tripulació", ha afirmat Vignale.

   Exactament, l'equip espanyol ha recorregut 517,389 milles. "Rècord de les 24 hores per sobre d''Alvimedica', que ha fet 516,6; 'Dongfeng', 516,1 i 'Brunel', 517,1", ha explicat Iker Martínez. "Estem contents, els nois ho han donat tot i hem fet les millors 24 hores. Tots pensàvem que serien les de major vent i estem molt contents", ha afegit.

--CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL ETAPA 2.

   1. Dongfeng Racing Team (CHN/Charles Caudrelier), a 4.465 milles de l'arribada.

   2. Team Alvimedica (USA/TUR/Charlie Enright), a 6 milles del líder.

   3. MAPFRE (ESP/Iker Martínez), a 6,7 milles.

   4. Team Brunel (HOL/Bouwe Bekking), a 5,3 milles.

   5. Abu Dhabi Ocean Racing (UAE/Ian Walker), a 45,9 milles.

   6. Team SCA (SUÈ/Sam Davies), a 72,5 milles.

   7. Team Vestas Wind (DIN/Chris Nicholson), a 82 milles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés