Actualitzat 08/04/2015 16:45

Bartomeu assegura que els 4,5 milions invertits "reforcen" el vincle amb Unicef

Josep Maria Bartomeu, Takashi Murakami, Anthony Lake y Essa Al Mannai
Foto: FCB

"Aquest acord amb Unicef i ROTA ens fa forts i accedim a un grau superior"

   BARCELONA, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, ha presentat aquest dimecres el balanç de la primera fase de la campanya solidària de la Fundació FC Barcelona, Unicef i ROTA, '1 in 11', en què s'han recaptat més de 3 milions d'euros en una subhasta i obtingut en total, amb l'aportació del club blaugrana, més de 4,5 milions perquè siguin destinats a finançar l'educació dels nens que no hi tenen accés actualment a Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal.

   "La nostra implicació amb Unicef és màxima, atès que aquest any donem, a més dels 1,5 milions d'euros anuals que donem des del 2006, aquests 3 milions d'euros de la subhasta per a un total de 4,5 milions d'euros. Reforcem aquests vincles amb Unicef i cada any mirarem de trobar noves maneres de finançament per arribar a més nens d'aquests països o fins i tot més", ha assegurat Bartomeu en roda de premsa.

   Aquests més de 4,5 milions d'euros són el fruit de la primera fase d'aquesta campanya '1 in 11' que es va presentar el gener a Nova York. "Després de la primera reunió a Nova York tot ha sortit bé, sobretot la subhasta celebrada a Londres. Estem molt satisfets d'aquesta aliança i acord. És un projecte molt ambiciós, i per a això vam fer una subhasta on es van recollir més de 3 milions d'euros, una xifra molt alta que fins i tot ens va sorprendre", ha manifestat.

   El FC Barcelona i Unicef porten junts des del 2006 en projectes que ajuden els nens de tot el món, una relació que té "molta importància" per al club blaugrana. "Ens permet tenir una aliança mundial en solidaritat que ens fa únics i ser més que un club. Amb aquesta campanya del '1 in 11' hem incorporat un nou soci, ROTA, una ONG que dedica tot el seu esforç a millorar les condicions dels nens i joves al món. Aquest acord ens fa forts i accedim a un grau superior", ha recalcat.

MESSI I SERENA COM A AMBAIXADORS

   Bartomeu va estar a la roda de premsa de presentació del balanç de la primera fase de '1 in 11', on es van donar els detalls del començament de la campanya. A l'acte també van estar presents el director de captació de fons privats i aliances d'Unicef, Gérard Bocquenet, i el director executiu de 'Reach Out to Asia' (ROTA), Essa Al Mannai.

   La Fundació FC Barcelona, Unicef i l'ONG 'Reach Out To Asia' (ROTA) van presentar el 10 de gener a Nova York aquesta campanya '1 in 11' (1 de cada 11) amb l'objectiu d'oferir oportunitats educatives als nens vulnerables de Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal, una iniciativa que ha tingut el davanter Leo Messi i la tenista estatunidenca Serena Williams com a ambaixadors.

   A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions de nens que hi ha al món. Molts d'ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes.

   La campanya '1 in 11' va néixer per recaptar fons a través de donacions individuals mitjançant el web 'www.1in11.org' i una gran subhasta d'obres d'art a càrrec de l'empresa londinenca 'Sotheby's' que es va celebrar el dijous 12 de febrer a Londres, i que va recaptar més de 3 milions d'euros. En aquesta subhasta es van presentar obres donades per reconeguts artistes del panorama internacional com Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra i Shirin Neshat.

   Hirst i Murakami van crear, a més, obres encarregades especialment per a l'ocasió que representen Leo Messi, jugador del FC Barcelona, ambaixador de bona voluntat d'Unicef i president de la Fundació Leo Messi. Murakami també ha dissenyat el logotip de la campanya.

   Aquests fons recaptats per la campanya '1 in 11', als quals s'uneixen els 1,5 milions d'euros que dóna el club blaugrana a Unicef, es destinaran a programes d'ensenyament en centres de Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal, i la Fundació FC Barcelona aportarà la metodologia 'FutbolNet', una eina educativa que fomenta els valors i la cohesió social a través de l'esport i que ja s'aplica en més de 40 països del món.

   A Indonèsia, la campanya donarà suport a escoles en sis districtes per fer accessible l'educació entre nens amb discapacitats. Al Nepal, l'Unicef ha treballat amb el govern local per identificar deu districtes prioritaris que oferiran programes esportius per a joves fins a l'escola secundària, orientats especialment a superar les barreres socials per a nens amb discapacitats i incloure'ls a l'escola. A Bangla Desh, el focus de la campanya se centrarà en arribar als nens que no estan escolaritzats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés