Publicat 10/01/2015 13:10

La Fundació FC Barcelona, l'UNICEF i Reach Out to Asia llancen la campanya '1 in 11'

Josep Maria Bartomeu, Takashi Murakami, Anthony Lake y Essa Al Mannai
FCB

MADRID, 10 gen. (EUROPA PRESS) -

La Fundació FC Barcelona, l'UNICEF i l'ONG Reach Out To Asia (ROTA) van presentar a Nova York aquest divendres a la nit la campanya '1 in 11' (1 de cada 11) amb l'objectiu d'oferir oportunitats educatives als nens vulnerables de Bangla Desh, Indonèsia i Nepal, una iniciativa que tindrà al davanter Leo Messi i a la tenista estatunidenc Serena Williams com a ambaixadors.

L'acte es va celebrar a la seu central de l'UNICEF a Nova York i va comptar amb la presència del president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i els directius Ramón Pont i Ramon Cierco, vicepresidents de la Fundació FC Barcelona. Els van acompanyar Anthony Lake, director executiu de l'UNICEF, i Essa Al Mannai, director executiu de TRENCADA.

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions de nens que hi ha al món. La majoria d'ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes.

La campanya '1 in 11' neix per recaptar fons a través de donacions individuals a través del web www.1in11.org i una gran subhasta d'art a càrrec de l'empresa londinenca Sotheby's que tindrà lloc el dijous 12 de febrer a Londres. En aquesta subhasta es presentaran obres donades per reconeguts artistes del panorama internacional com Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra i Shirin Neshat. Hirst i Murakami han creat obres encarregades especialment per a l'ocasió que representen Leo Messi, jugador del FC Barcelona, ambaixador de bona voluntat de l'UNICEF i president de la Fundació Leo Messi. Murakami, a més, ha dissenyat el logotip de campanya.

Leo Messi i la tenista i ambaixadora de bona voluntat de l'UNICEF, Serena Williams, han ofert la seva imatge i les seves habilitats per a aquest projecte.

Els fons recaptats per la campanya '1 in 11' es destinaran a programes d'ensenyament a Bangla Desh, Indonèsia i Nepal, i la Fundació FC Barcelona aportarà la metodologia 'FutbolNet', una eina educativa que fomenta els valors i la cohesió social a través de l'esport i que ja s'aplica en més de 40 països del món.

A Indonèsia, la campanya donarà suport a escoles en sis districtes per fer accessible l'educació entre nens amb discapacitats. Al Nepal, l'UNICEF ha treballat amb el govern local per identificar deu districtes prioritaris que oferiran programes esportius per a joves fins a l'escola secundària, orientats especialment a superar les barreres socials per a nens amb discapacitats i incloure'ls a l'escola. A Bangla Desh, el focus de la campanya se centrarà a arribar als nens que no estan escolaritzats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés