Actualitzat 12/03/2015 18:06

Fernando Alonso afronta la seva catorzena temporada ple d'incertesa

Lara Álvarez y Fernando Alonso
Foto: CORDON/CHANCE

MADRID, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El pilot espanyol Fernando Alonso (Ferrari), doble campió mundial de Fórmula 1 el 2005 i 2006, afronta la seva catorzena temporada en la competició automobilística més prestigiosa del món amb l'ambició intacta, desitjós de tornar a tocar la glòria aprofitant el seu talent i el nou projecte conjunt entre McLaren i Honda que, tot i això, no promet bons resultats a curt termini.

   236 Grans Premis disputats, 2 Mundials, 3 subcampionats, 32 victòries, 22 'poles', 97 podis i 1.767 punts. Són els números del pilot d'Oviedo en la Fórmula 1, on va debutar el 2001 al volant d'un modest Minardi. Després d'un any com a provador de Renault, el 2003 va fer el salt a la titularitat en l'escuderia del rombe, on va aconseguir els seus millors èxits.

   Sisè en el seu primer any, quart en el segon i campió mundial el 2005 i 2006, la seva trajectòria ascendent a Renault el va portar al sonat fitxatge per McLaren. Tot i això, només es va mantenir una temporada en les 'fletxes platejades' a causa de la difícil convivència amb Lewis Hamilton.

   Decebut, va retornar el 2008 a Renault, però l'equip francès ja no tenia el poder d'antany i Alonso va viure dos anys de travessia pel desert en les quals a penes va sumar dos triomfs. Després de mesos continus de rumors i informacions en tota la premsa mundial, finalment s'ha confirmat el seu fitxatge amb vista al 2010 per Ferrari, que somiava amb formar un altre tàndem guanyador emulant l'època no tan llunyana de Michael Schumacher.

   Tot i això, en els seus cinc anys vestit de vermell, Alonso va viure a l'ombra de l'auge Sebastian Vettel i Red Bull, abans d'un pèssim colofó en l'última temporada dominada per Mercedes. En el seu any de debut en la 'Scuderia', l'asturià va arribar com a líder en l'última carrera, però una pèssima estratègia el va apartar del títol. També va arribar a la prova final amb opcions de ser campió el 2012, però es va repetir la història i Vettel va regnar un altre cop.

   En els altres dos Mundials d'aquest període (2011 i 2013), el pilot alemany va mostrar una autoritat indestructible, especialment l'últim, en què Alonso va haver de veure com el seu màxim rival conquistava les últimes nou carreres de manera consecutiva.

   Pitjor li van anar les coses la temporada passada, en la qual Ferrari va viure un daltabaix històric al quedar-se sense victòries per primera vegada des del 1993. Aquest 'annus horribilis' es va cobrar les figures del director esportiu Stefano Domenicali, el president Luca di Montezemolo i, finalment, el propi Alonso, que va rescindir un contracte que encara s'allargava dos anys més.

   Unes setmanes més tard, es confirmava el seu retorn a McLaren, un altre equip 'gran' vingut a menys els últims anys que ha tornat a associar-se amb Honda, revivint el tàndem que va encobrir Ayrton Senna. Tot i això, els inicis no han estat prometedors. Després d'una problemàtica pretemporada i els avisos de gent de pes com Ron Dennis o Eric Boullier, repetint que els bons resultats hauran d'esperar, l'estrany accident d'Alonso a Montmeló li impedirà participar en la primera carrera del Mundial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés