Publicat 11/12/2014 16:58

Alonso torna a McLaren a la recerca de la glòria perduda

Fernando Alonso retorna a McLaren
TWITTER

MADRID, 11 des. (EUROPA PRESS) -

El pilot espanyol Fernando Alonso ha confirmat la seva tornada a McLaren, on ja va militar durant la convulsa temporada 2007, per compartir equip amb Jenson Button, després que McLaren hagi revelat aquest dijous la seva alineació per a la temporada que ve.

L'anunci en la factoria de Woking, emplaçada a 50 quilòmetres al sud-oest de Londres, ha confirmat un secret a veus que, curiosament, s'havia encarregat d'avançar el Rei Joan Carles, confirmant el retorn del d'Oviedo a McLaren durant l'última carrera de la temporada en Abu Dhabi.

A través d'un comunicat, l'equip anglès ha anunciat els seus pilots titulars per al 2015, sense donar més detalls dels respectius contractes ni en durada ni en quantia econòmica, tal com és costum en la Fórmula 1. A més, ha explicat que el danès Kevin Magnussen donarà un pas enrere per exercir com pilot provador i reserva durant el pròxim Mundial.

Als seus 33 anys i després d'un lustre de disgustos a Ferrari, l'asturià emprèn una nova aventura ansiós per buscar el seu tercer Mundial amb l'innovador projecte de McLaren, que estrenarà les noves unitats de potència d'Honda, repetint la combinació que porto a Ayrton Senna a tres campionats.

"El meu pilot favorit, el meu ídol a la pista, el meu referent", això suposa el brasiler per a Alonso, afegint un component emocional a una decisió àmpliament meditada amb la qual espera tornar a barallar-se per les victòries des del principi, tot i que ara mateix l'única garantia passa per la forta injecció econòmica subministrada per Honda.

TORNADA A WOKING DESPRÉS DE SET ANYS COMPLICATS A RENAULT I FERRARI

Aquesta tornada a McLaren es produeix set anys després d'una ruptura traumàtica, culminació d'una temporada en la qual Alonso i Lewis Hamilton van protagonitzar una de les convivències més aspres que es recorden en els últims temps de la Fórmula 1 i que va tenir el seu punt àlgid en Hungaroring (Hongria) amb el recordat incident durant la qualificació i el 'bloqueig' de l'espanyol al seu company als 'boxs'.

El tràgic desenllaç al Brasil, on el finlandès Kimi Raikkonen (Ferrari) es va proclamar campió amb un punt d'avantatge sobre els seus dos rivals, va ser la gota que va omplir el got per al d'Oviedo, que va acabar tercer aquell any.

El pilot asturià, que havia desembarcat a McLaren amb dos títols mundials sota el braç recent conquistats a Renault, va retornar capcot a l'escuderia francesa, que ja no disposava del potencial per barallar-se per la glòria. Va iniciar així una travessia del desert que inicialment anava a durar dos anys, però que ha acabat estenent-se a set perquè tampoc ha pogut triomfar a Ferrari.

Alonso va arribar a l''Scuderia' el 2010 ple d'il·lusió per emular l'època gloriosa de Michael Schumacher i els seus cinc Mundials consecutius, però els continus problemes interns i la dictadura de Red Bull van esfumar progressivament aquest somni.

Tres subcampionats mundials constitueixen el botí acumulat durant cinc temporades, pobre bagatge per a l'ambició de l'asturià i l'aura gairebé mística de Ferrari, una escuderia el rendiment de la qual el 2014 va arribar a 'trasbalsar' l'espanyol, capaç de treure el màxim partit al seu cotxe.

Després de dos títols mundials, 32 victòries, 22 'poles', 97 podis, 236 grans premis i 1.767 punts, Alonso canvia d'equip per cinquena vegada a la Fórmula 1 somiant amb els triomfs, sensació que no assaboreix des del maig del 2013 a Montmeló. Per aconsegui-ho, està decidit a esprémer el seu talent amb el nou MP4-29H, el rendiment del qual és una incògnita com demostra el recent test de pretemporada a Abu Dhabi, on el nou monoplaça de McLaren gairebé no va poder rodar per continus problemes elèctrics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés