Actualitzat 21/03/2018 19:41

El valor de Facebook s'enfonsa uns 42.111 milions en tres dies

MADRID, 21 març (EUROPA PRESS) -

Facebook ha perdut més de 53.000 milions de dòlars (42.111 milions d'euros) de capitalització borsària en comparació de la valoració de mercat del passat divendres, quan se situava en 537.690 milions de dòlars (437.365 milions d'euros), arran de l'escàndol protagonitzat per Cambridge Analytica, que va recopilar dades personals de milions d'usuaris de la xarxa social.

La caiguda del seu valor a Borsa representa el mateix que el valor total d'empreses com eBay (42.466 milions de dòlars - 34.538 milions d'euros), Tesla (52.458 milions de dòlars - 42.665 milions d'euros) o American Airlines (26.174 milions de dòlars - 21.290 milions d'euros).

Concretament, les accions de la companyia de Mark Zuckerberg, considerat com la cinquena persona més rica del món segons l'última edició del rànquing mundial elaborat per Forbes, es van intercanviar per última vegada al mercat a 168,15 dòlars, després d'haver tancat divendres passat en 185,09 dòlars.

Facebook, que cotitza en l'índex tecnològic Nasdaq, acumulava una revaloració del seu valor de més del 32% en els últims dotze mesos. Aquest dimecres, en les negociacions prèvies a l'obertura del mercat, continuava caient més d'un 2% i cotitzava entorn de 164 dòlars per títol.

"Els principals recels dels inversors inclouen la incapacitat de comprendre completament la magnitud del problema, els temors que s'intensifiqui el risc regulatori, el sabotatge potencial de les campanyes publicitàries que usen dades millorades dels usuaris i les possibles responsabilitats financeres", ha explicat l'analista de l'equip de renda variable global de SYZ Asset Management, Shoaib Zafar.

No obstant això, l'expert ha indicat que, encara que aquestes preocupacions estan justificades i els atacs polítics ja s'han iniciat a banda i banda de l'Atlántic, l'empresa té un balanç en "bona forma" i fins i tot per pagar grans penalitzacions en cas que sigui necessari.

Cambridge Analytica va utilitzar les dades recollides sense autorització a principis de 2014 per elaborar un programa informàtic que predigués i influís sobre les opcions electorals nord-americanes.

Els més de 50 milions de perfils afectats suposen aproximadament un terç dels usuaris actius d'EUA i gairebé una quarta part dels votants potencials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés