Unauto alerta que la precontractació amb antelació mínima faria desaparèixer els VTC

El president d'Unauto VTC, Eduardo Martín, i d'Unauto VTC Catalunya, J.M.Goñi
EUROPA PRESS
Actualitzat 10/1/2019 12:24:57 CET

Avisa que la Generalitat pagarà 1.100 milions en indemnitzacions si la implanta

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

El president d'Unauto VTC Catalunya, Josep María Goñi, ha alertat aquest dijous que la precontractació amb una antelació mínima dels serveis que ofereixen els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) significaria la desaparició d'aquest sector.

En la roda de premsa, Goñi ha valorat així la proposta d'associacions dels taxistes com Élite Taxi d'establir per llei que hi hagi una precontractació mínima d'aquests serveis, a més que hagin de tornar a la base després de cada servei, unes mesures que estan sent valorades per la Conselleria de Territori i Sostenibilitat per determinar-ne la viabilitat jurídica.

Goñi ha raonat que els VTC "deixarien de ser competitius i rendibles", la qual cosa ha alertat que en la pràctica comportaria l'eliminació de desenes d'empreses i l'acomiadament dels seus treballadors, que xifra que se situen en els 3.000 a Catalunya, per la qual cosa el president d'Unauto VTC, Eduardo Martín, ha agregat que aquesta proposta és innegociable.

Goñi ha demanat que el departament liderat per Damià Calvet reconsideri aquesta mesura, que es podria incloure en el Decret Llei que la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan elaborant per regular els serveis de plataformes com Uber i Cabify, i ha criticat que les decisions de les administracions públiques responguin a la pressió "i al xantatge" del sector del taxi.

"Em sembla una veritable vergonya", ha expressat Goñi, en referència al fet que la Generalitat inclogui la precontractació per evitar la vaga indefinida que ha posat sobre la taula Élite Taxi pel Mobile World Congress (MWC), un esdeveniment internacional que tindrà lloc del 25 al 28 de febrer a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), si el Govern no ho fa.

En aquest sentit, Goñi ha refusat que Unauto s'estigui plantejant convocar una vaga o algun tipus de proposta per mostrar el seu rebuig a aquestes mesures, però ha explicat que sí que contemplaran portar-les al Tribunal Constitucional si s'aproven.

Tant a l'entrada com a la sortida de la roda de premsa, que ha tingut lloc al Col·legi de Periodistes de Catalunya, uns 30 taxistes han protestat davant de la presència de diferents representants d'Unauto.

INDEMNITZACIONS A CÀRREC DE LA GENERALITAT

Goñi ha assenyalat que, si la Generalitat tira endavant aquesta legislació, haurà d'assumir les indemnitzacions que deriven del reial decret llei aprovat pel Congrés a finals del mes de setembre, que contempla l'expropiació de les llicències actuals de VTC per deixar el sector en el ràtio d'una llicència per cada 30 de taxis.

La quantitat ascendiria als 1.100 milions d'euros a Catalunya, que correspondrien als 1.945 recursos que s'han presentat en aquesta comunitat i els que preveuen que s'acabin presentant --uns 4.500--, segons els càlculs d'Unauto.

"Si la Generalitat s'apressa a regular-ho, es fa responsable d'aquestes indemnitzacions", ha remarcat Martín.

"EXTERMINACIÓ" DE LA COMPETÈNCIA

Goñi ha valorat que amb la precontractació dels serveis el sector del taxi vol "exterminar" la seva competència i el seu homòleg a nivell estatal i ha raonat que els VTC aposten per la convivència de tots dos models de negoci.

Sobre la possibilitat d'una convocatòria de vaga dels taxistes a Madrid, una altra de les comunitats juntament amb Catalunya on hi ha més llicències d'aquest tipus, Martín ha respost que a la capital els VTC i els taxis "conviuen" i que les protestes són minoritàries.

-. Firma: MAVA/PABF .-

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.