BARCELONA, 15 jul. (EUROPA PRESS) -
El sector de la logística a Catalunya va iniciar el 2014 un canvi de tendència, que també es manté aquest 2015, amb un creixement interanual del 7,5% després d'experimentar sis anys de caigudes continuades, cosa que va suposar una reducció de l'activitat del 40%.
Es tracta d'una de les conclusions de la presentació de la desena edició dels Indicadors de l'Observatori de la Logística 2014, en què han participat el president de Cimalsa, Damià Calvet; el seu director general, Isidre Gavín; el president de Pimec Logística, Ignasi Sayol; el secretari general de Pimec, Antoni Cañete; el director de Logística de Seat, Enric Martí i Marc Iglesias per part de l'Institut Cerdà.
Així, el nombre d'empreses logístiques actives a Catalunya ha patit un descens del 4,3% interanual en el període 2008-2014, si bé el creixement interanual del valor econòmic de les exportacions ha estat també del 4,3% en el període comprès entre 2004 i 2014.
L'any passat es va constatar un repunt de les exportacions superior al 2%, i fins a l'abril del 2015 s'ha registrat un creixement acumulat del 5,9%; per destinacions i entre 2009 i 2014, el valor econòmic de les exportacions catalanes al món han augmentat un 45,2%, mentre que les exportacions a la resta d'Espanya han caigut un 18,3%.
Per modalitats, el viari és present al 90% de les cadenes logístiques, mentre que el tren té una quota del 5,9% en tones-quilòmetres, una xifra molt allunyada d'altres països europeus, per la qual cosa la posada en marxa íntegra del Corredor Mediterrani ha tornat a ser una de les reivindicacions que ha centrat la trobada.
Alhora, l'oferta de superfície de magatzem logístic suma a Espanya més de 25,6 milions de metres quadrats, i Catalunya, amb més de sis milions, contínua liderant l'oferta.
CONVENI ENTRE PIMEC I CIMALSA
L'empresa pública de gestió d'actius logístics Cimalsa i la patronal catalana Pimec han signat un conveni de col·laboració que permetrà l'intercanvi d'informació, assessorament i sinergies pel que fa a internacionalització.
El pes econòmic de la logística al global de l'economia és d'un 4%, si bé la firma d'aquest conveni també permetrà aprofundir sobre el nombre d'empreses vinculades al sector, el que podria fer augmentar aquesta xifra fins al 14%.