Actualitzat 22/10/2015 16:27

Puig, Tous, Festina Lotus, San Patrick i Lonia, entre les 100 marques de luxe del món

Interior de una tienda Tous
TOUS

MADRID, 11 juny (EUROPA PRESS) -

La firma de perfumeria Puig, la joieria Tous, la marca de rellotges Festina Lotus, la gallega Sociedad Textil Lonia --que comercialitza les marques Purificación García i CH Carolina Herrera-- i San Patrick --amb les firmes Pronovias, San Patrick i La Sposa-- figuren al 'top 100' de les companyies de luxe més importants del món, segons l'última edició de l'informe 'Global Powers of Luxury Goods 2015' elaborat per Deloitte.

Amb unes vendes en conjunt de 3.186 milions de dòlars (2.830 milions d'euros), les companyies espanyoles han experimentat un creixement en les vendes del 0,1% i del 10,5% en els marges de benefici.

En concret, la catalana Puig ocupa el lloc 28; la gallega Sociedad Textil Lonia, fundada pels germans d'Adolfo Domínguez, es col·loca al 69; la joieria Tous, al lloc 74; Festina Lotus, al 81, i San Patrick, al 93.

Amb una facturació conjunta de més de 214.000 milions de dòlars (190.113 milions d'euros) en el passat exercici fiscal, les vendes de les 100 companyies de luxe més importants del món es van incrementar de mitjana un 8,2% durant aquest període, i el 'top 10' va acaparar gairebé el 49% de les vendes totals.

LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton, Compagnie Financiere Richemont i The Estée Lauder Companies consoliden les seves posicions en els primers llocs del rànquing, el 'top 10' del qual completen Chow Tai Fook Jewellery Group Limited --que entra per primera vegada en el rànquing--, Luxottica Group, The Swatch Group, Kering, L'Oréal Luxe, Ralph Lauren Corporation i PVH Corporation, que ascendeix tres llocs respecte a l'any passat.

Tot i les bones dades globals, les companyies de luxe s'enfronten a una sèrie de reptes que determinaran no només la seva capacitat d'adaptació, sinó també el seu èxit en la conquista dels consumidors del futur.

D'una banda, segons l'informe, el sector haurà de ser capaç d'adaptar-se a les noves tecnologies, contínuament en desenvolupament, i haurà de ser capaç de mantenir l'exclusivitat com a valor en el món en línia, cada cop més accessible.

A més, les companyies que vulguin triomfar en el futur hauran d'atreure els 'Millennials', amb comportaments i necessitats diferents a les dels consumidors tradicionals.

Per exemple, el 58% d'ells busquen informació sobre productes de luxe a Internet, i el 31% utilitza les xarxes socials per conèixer descomptes i promocions, mentre que aquest percentatge es redueix al 10% en el cas dels consumidors tradicionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés