Actualitzat 22/10/2015 16:35

El Port de Barcelona registra un benefici de 15,3 milions fins al juny, un 18,6% menys

El trànsit total de mercaderies supera els 23,2 milions de tones, un 3% més

BARCELONA, 23 jul. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona va registrar un benefici net de 15,3 milions d'euros en el primer semestre d'aquest 2015, un 18,6% menys que en els sis primers mesos de l'any passat, quan els guanys es van situar en 18,8 milions, a causa d'una despesa extraordinària de 4,3 milions per un litigi sobre la taxa T3, referent a mercaderies.

Així ho han explicat aquest dijous en roda de premsa sobre el balanç dels resultats el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el seu director general, José Alberto Carbonell, que han sostingut que estan en negociacions amb el Ministeri de Foment per obtenir algun tipus de compensació després de la sentència.

El volum de negoci va ser de 75,6 milions, un 1% més a causa de l'increment del trànsit, que ha permès augmentar els ingressos per taxes portuàries, mentre que el 'flux de caixa' es va situar en 36,2 --respecte dels 41,1 de l'any passat-- i el deute es va reduir fins a 419,2 milions.

Durant el primer semestre, el Port de Barcelona va registrar un trànsit total de 23,2 milions de tones de mercaderies, un 3% més: "Es consolida la recuperació de trànsit detectada el 2013 gràcies al comportament de les exportacions", ha destacat Cambra.

En concret, el volum de mercaderies del primer semestre de l'any va superar en un 72% el rècord assolit el 2008, i entre el gener i el juny l'enclavament portuari català va exportar més de sis milions de tones de mercaderies.

ELS CONTENIDORS CREIXEN UN 6%

El trànsit de contenidors es va situar en 940.253 TEU --mesura equivalent a un contenidor de 20 peus--, fet que suposa un creixement del 6%: els d'exportació es van incrementar un 10%, fins a 307.468 TEU --van superar en un 47% el rècord de contenidors d'exportació del 2008--, i els d'importació es van elevar un 12%, fins a 239.128 TEU gràcies a la reactivació del consum intern.

Pel que fa al trànsit de Short Sea Shipping (SSS), les línies que connecten Barcelona amb Itàlia i el nord d'Àfrica, va augmentar un 18% fins al juny, amb 68.619 UTI --unitat de transport intermodal equivalent a un remolc o un camió--, gràcies a l'augment del trànsit amb Itàlia.

Respecte al trànsit d'automòbils, es van transportar 451.000 unitats, un 16% més, i els vehicles d'importació van créixer un 48%, fins a les 88.000 unitats, i els d'exportació un 2%, amb 234.740 unitats: "Aquests resultats ens fan pensar que aquest any batrem el rècord històric de vehicles, superant les 801.000 unitats del 2007", ha destacat Carbonell.

Els únics segments que van tenir un comportament negatiu, van ser els granels, ja que els líquids van caure un 2%, i van assolir els sis milions de tones, a causa del retrocés del gasoil i els biocombustibles. Els sòlids van caure un 7,5%, fins als 2,13 milions de tones, per la baixada de les importacions de productes agroalimentaris i de les exportacions de ciment.

UN MILIÓ DE CREUERISTES

El Port de Barcelona va rebre del gener al juny més d'1,4 milions de passatgers, un 4% més, dels quals més d'un milió van ser creueristes, fet que suposa un creixement del 6%.

Els 428.026 restants van viatjar a bord de ferris de línia regular, i els passatgers 'turnarond' --els que inicien i finalitzen el seu itinerari a Barcelona-- van créixer un 10%.

Pel que fa a inversions, el Port de Barcelona té pressupostats 56,8 milions d'euros per a l'ampliació de la terminal Best de Hutchison, el nou accés ferroviari, i actuacions relacionades amb la futura terminal d'Iberpotash (ICL).

Alhora, les inversions privades planificades per a aquest any ascendeixen a 278 milions: 150 milions per a la segona fase de la terminal Best, 60 de la nova terminal d'ICL, 30 per a la Marina Vela, uns altres 30 per a la terminal E de Creuers, 4,2 per al trasllat de la terminal polivalent Port Nou (Moll Adossat) i 4,1 per al Barcelona Nàutic Center.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés