Comerciants avancen promocions per competir amb les rebaixes de grans marques ja iniciades
BARCELONA, 1 Jul. (EUROPA PRESS) -
El petit comerç català ja està preparat per a les rebaixes d'estiu d'aquest 2015, que es presenten com "les millors" des de la crisi que va començar el 2008.
Així ho ha manifestat en declaracions a Europa Press el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, que ha argumentat que l'augment del poder adquisitiu, la caiguda de l'atur i el repunt de la confiança dels consumidors són bons motius per ser optimistes.
La despesa mitja per persona superarà els 100 euros, i el sector estrella tornarà a ser, com és habitual tant en la rebaixes d'hivern com d'estiu, el de la moda i el calçat, amb descomptes de fins al 70%, tot i que també tindran protagonisme altres com l'electrònica.
Malgrat que el tret de sortida de les rebaixes estivals serà aquest dimecres 1 de juliol, el seu començament ha quedat lleugerament desvirtuat, ja que grans marques com Blanco i Mango ja vesteixen els seus aparadors amb descomptes del 30%, 40% i 50%, el que ha obligat a alguns petits comerciants a fer també promocions per captar al consumidor.
"L'1 de juliol seguirà i serà el dia més important perquè és el començament tradicional de les rebaixes", ha sostingut Fraile, que ha indicat que la majoria dels consumidors solen esperar a aquesta data per aprofitar-se de majors descomptes.
CONTRACTACIÓ AJUSTADA
A diferència d'altres campanyes, les previsions de créixer en facturació han animat als comerciants a contractar reforços, ja que les seves plantilles es componen habitualment d'entre una i tres persones.
Tot i els bons auguris, el petit comerç es manté prudent, per la qual cosa les noves contractacions "seran molt ajustades" i es produiran per cobrir, sobretot, el començament de la campanya.