Actualitzat 22/10/2015 16:12

Miró invertirà 23 milions i crearà 300 llocs de treball fins a arribar a les 100 botigues en 2016

Preveu tornar a beneficis aquest 2015 i facturar 175 milions

BARCELONA, 16 jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena d'electrodomèstics Miró, que ha estat adquirida a finals de l'any passat pel fons suís Springwater Capital en plena liquidació, invertirà 23 milions d'euros en la renovació de la seva imatge, la reubicació d'alguns dels seus establiments i l'obertura de nous punts de venda, fins a arribar a les 100 botigues a final del 2016, davant de les 66 actuals, de manera que també es preveu generar 300 nous llocs de treball.

Així ho han explicat aquest dijous en roda de premsa el director del fons Springwater Capital, Manuel Torres; el conseller delegat de Kabaena Directorship --instrument del fons suís propietari de Miró--, José Ignació González Pisón, i el director Comercial i de Màrqueting, Javier Pérez, que han presentat la nova imatge de la companyia en el seu establiment del centre comercial La Maquinista de Barcelona.

González Pisón ha explicat que Miró, que compta actualment amb una plantilla de 400 treballadors, preveu tornar a guanyar diners aquest 2015, amb un Ebitda de mig milió d'euros, i facturar 175 milions respecte dels 145 milions amb els quals es va tancar l'exercici 2014.

Després de superar la primera etapa de creixement, que té 23 milions i abraça fins a finals del 2016, la cadena preveu seguir creixent a partir de llavors a través d'adquisicions --no es planteja creixement via franquícia-- i arribar als 200 punts de venda el 2017, quan s'espera facturar entre 350 i 400 milions d'euros: "Esperem ser el referent tant a Catalunya com les zones en les quals anem a expandir-nos".

Miró compta actualment amb 66 establiments: 46 a Catalunya, set a Comunitat Valenciana, set a Balears, tres a Castella-la Manxa, i Madrid, Sòria i Barakaldo tenen un establiment cadascun; els 34 punts de venda es reparteixen entre la comunitat catalana (15), la zona de Llevant es farà amb deu, Balears amb quatre i la resta es repartirà en altres zones, com Aragó.

La inversió mitjana prevista per a l'obertura de cada nou centre, per al qual es busquen sales de venda d'entre 500 i 600 metres quadrats, és de 600.000 euros, i l'estratègia per al present exercici inclou l'obertura de set establiments entre els mesos de juliol i octubre.

El setembre, Miró llançarà una nova plataforma de venda en línia renovada per reforçar el canal físic, i amb aquest nou instrument preveu mantenir la seva participació al 10% de les vendes totals de la companyia.

NOVA MARCA

Miró ha presentat aquest dijous la seva nova marca corporativa, que combina el color púrpura i groc, i accentua l'òrbita amb l'objectiu de transmetre una més proximitat al client, ja que és eslògan que acompanyarà la nova marca és 'Miró, el teu cercle de confiança'.

El model de botiga és més obert i s'han millorat els accessos per reconèixer les gammes des de qualsevol zona de la sala de vendes, amb àmplies zones d'exposició d'aparells tecnològics i informàtica: "Volem ser una companyia més oberta, transparent i moderna", ha dit González Pisón.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés