BARCELONA, 22 jul. (EUROPA PRESS) -
MDS Holding, el grup empresarial de venda d'oci local i urbà en línia format per Groupalia, Offerum, Muchosplanes.com i Planeo, invertirà dos milions d'euros en el llançament de Bellahora, un programa de gestió per a centres de bellesa, estètica i spas.
En un acte celebrat a la seu de Groupalia, en què han participat el conseller delegat de MDS, Albert Bosch, i el conseller delegat de Bellahora, Albert Monleón, han explicat que l''startup' oferirà als centres solucions de gestió financera, de màrqueting i d'agenda de reserves.
Després de concretar-se la fusió de Groupalia i Offerum l'abril --des de l'1 de juliol les dues marques comparteixen el mateix sistema operatiu per optimitzar recursos, tot i que continuen oferint serveis amb autonomia-- han decidit apostar per Bellahora.
El model de negoci de Bellahora --que formava part de Offerum-- consistirà a continuar comercialitzant el programari a centres de bellesa --amb dues versions, una per deu euros al mes i una altra de 30 euros al mes-- amb una versió web i una aplicació mòbil de reserves.
Actualment Bellahora rep 100.000 reserves mensuals, i Monleón ha anunciat que es començaran a cobrar comissions del 15% per reserva.
El focus de Bellahora és a Espanya --malgrat que té un 20% dels clients de programari de gestió a Amèrica del Sud--, i la inversió de dos milions d'euros estaran destinats a recursos humans --no ha concretat quants nous treballadors es contractarien-- i captació de nous usuaris.
LA FUSIÓ
En relació amb la fusió de Groupalia i Offerum, continuaran fent cupons descomptes en el sector de bellesa --reserves a llarg termini--, i Bellahora farà reserves previstes per a les següent 48 hores sense descompte.
Pel que fa a les plantilles, --Groupalia tenia 90 treballadors, Offerum 65 i Bellahora quatre quan formava part d'Offerum--, s'han unificat, de manera que s'han destinat 20 persones a Bellahora --que ocupa la seu que era d'Offerum--, i Groupalia i Offerum tindran 100 persones en plantilla.
INVERSIONS
Segons han explicat Bosch i Monleón, l'accionariat principal del grup d'empreses el formen La Caixa, Nauta i Luis Martín Caviedes.
A més han aclarit que la inversió de dos milions d'euros a Bellahora prové de fons propis, de Groupalia i Offerum, que s'aniran destinant a mesura que es compleixi el pla de negoci.
Groupalia va tancar el 2014 amb una facturació de 40 milions d'euros, Offerum amb 20 milions i tot i que no han concretat la de Bellahora, han assegurat que és "molt petita".
"La idea és repetir volum de facturació, tot i que cal tenir en compte que en qualsevol fusió hi ha una part de solapament i pot ser menys", ha anunciat Bosch.
També han assegurat que no es plantejaran l'eliminació de cap de les cinc marques del grup d'empreses, tot i que han anunciat que la inversió més important en màrqueting anirà destinada a Groupalia "perquè és més reconeguda i és la cara més visible".
FUTUR
Bosch ha explicat que actualment estan diferenciant cada marca per "dotar-les d'una identitat pròpia a nivell de disseny i de públics", i ha informat que estan portant a terme una auditoria de posicionament.
En relació a l'obertura a altres mercats, s'ha mostrat prudent: "Cal anar pas a pas. Ara el primer pas és la integració, el segon llançar Bellahora i que es converteixi en líder del mercat a Espanya, i després veurem quin és el següent pas".