BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -
Les oficines d'informació turística de l'Aeroport de Barcelona han atès 7,5 milions de consultes en 15 anys, des que es va implantar la primera a la terminal T2, i a la qual es va sumar una altra a la T1 en el moment de la seva inauguració.
El director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes; la directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, i la directora de l'Aeroport del Prat, Sonia Corrochano, han fet balanç aquest dimecres en roda de premsa dels 15 anys d'aquest servei.
L'any passat, aquest servei va atendre 605.230 passatgers --un 2,5% més que el 2013 i un 22% més que el 2011-- i va gestionar fins a 695.451 consultes.
Carnes ha detallat que la principal demanda dels turistes que arriben a l'Aeroport és sobre transports, sobretot com arribar a l'hotel que tenen reservat, i sobre els tiquets i bons de transport públic.
Entre els turistes extracomunitaris destaquen també les consultes sobre el servei de devolució de l'IVA --en el cas dels que esperen vol de tornada--.
Muro ha destacat que les consultes dels turistes han variat molt els últims anys, ja que en els primers anys de servei la principal preocupació era fer reserves d'allotjament, mentre que ara la majoria ho fa a través d'internet abans d'arribar al destí.
La directora de l'Aeroport ha destacat que els passatgers no deixen d'augmentar --un 5% interanual a l'acumulat fins a maig--, a causa de l'atractiu de la ciutat, per la qual cosa ha instat totes les institucions a seguir col·laborant en aquest sentit.