Van captar el 52,5% de les arribades amb avió fins a octubre
MADRID, 17 nov. (EUROPA PRESS) -
Les aerolínies de baix cost van transportar més 40,4 milions de passatgers a Espanya de gener a octubre, la qual cosa suposa un 13,9% més pel que fa al mateix període del 2016, segons les dades difoses aquest divendres per la Sotsdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.
Per contra, les companyies tradicionals van traslladar més de 36,6 milions de viatgers en els deu primers mesos de l'any, un 3,5% més que el mateix període de l'any anterior, del total de 77 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió de gener a octubre, un 8,7% més que un any abans.
D'aquesta forma, les companyies de baix cost i les tradicionals es van repartir en un 52,5% i un 47,5%, respectivament, el trànsit aeri de passatgers en els deu primers mesos de l'any.
A l'octubre, les aerolínies de baix cost van transportar 4,1 milions de viatgers, un 9,1% més que en el mateix mes de l'any precedent, captant el 52,5% del trànsit aeri, mentre que les tradicionals van traslladar 3,7 milions de passatgers, un 0,8% més que en el mateix mes del 2016, amb el 47,5% del flux total.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, easyJet i Vueling segueixen liderant el rànquing, concentrant entre les tres el 66,5% del volum de passatgers generats a les aerolínies de baix cost i el 34,9% del total del flux aeri internacional rebut a Espanya. Les tres companyies van mostrar avanços, destacant el d'easyJet.
De gener a octubre, els principals països emissors de passatgers internacionals amb destinació a Espanya van mostrar un notable creixement que va beneficiar totes les comunitats. El 80,2% del total del flux aeri va provenir de la UE, un 8,3% més, mentre que la resta del flux aeri (19,8%) es va incrementar un 10,4%.
El Regne Unit, amb 14,9 milions de passatgers, el 36,9% del total, va liderar les arribades en baix cost a Espanya fins a octubre, després d'un augment del 14,3%; va seguir-li Alemanya, amb l'11,7% del total i 4,7 milions de viatgers en baix cost, un 19,3% més, i Itàlia, amb l'11,3% de les entrades per aquesta via, fins a 4,56 milions de viatgers, un 10% més.