Actualitzat 20/03/2018 20:19

L'Agència Catalana de Turisme destina 2,8 milions per promoure el turisme cultural el 2018

El director general de Turisme, Octavi Bono
EUROPA PRESS

S'han organitzat 150 activitats per impulsar el patrimoni català

BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) destinarà 2,8 milions per promocionar el turisme cultural aquest 2018 en diferents mercats, com els de França, Alemanya, Rússia, els Estats Units i el Canadà, segons ha detallat l'entitat en la presentació de la iniciativa aquest dimarts.

A través de l'Any del Turisme Cultural, l'ACT vol reivindicar la cultura com a "factor clau" de la singularitat de la destinació turística catalana, amb motiu de la declaració de 2018 com l'Any Europeu del Patrimoni Cultural per part de la Unió Europea.

En total, s'han organitzat 150 activitats, que estan dirigides tant el públic final com als professionals que contracten aquests serveis i han estat organitzades per diferents empreses i entitats del sector turístic i cultural català.

El director general de Turisme, Octavi Bono, i el secretari general d'empresa i Coneixement, Pau Villòria, han estat els encarregats de presentar l'acte, a què també han assistit la secretària general de Cultura, Maria Dolors Portús, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa.

Bono ha defensat que el fenomen turístic no es pot entendre sense la motivació cultural que el provoca i ha remarcat que és un "bon instrument" per fomentar la tolerància, el respecte a la diversitat i l'autoaprenentatge, entre altres valors, els quals ha assenyalat que es reforçaran en el conjunt d'activitats previstes per aquest any.

Per la seva banda, Villòria, que ha lamentat l'absència dels consellers titulars d'empresa i Cultura, i ha defensat que aquests haguessin assistit "en condicions de normalitat institucional", ha recalcat que aquest any és una oportunitat per reivindicar tot el patrimoni cultural que té Catalunya, ja sigui el més conegut o el menys.

La llengua, la història, la gastronomia, les arts plàstiques, l'humor i la forma d'entendre la vida han estat subratllades per Villòria com les "característiques diferencials" que constitueixen la riquesa cultural catalana.

LA CULTURA, MARCA CATALUNYA

L'Any del Turisme Cultural té com finalitat vincular de forma més directa la cultura com a element diferenciador de la marca Catalunya i fomentar la creació d'una oferta de qualitat orientada a un públic més selecte amb la transformació de recursos culturals disponibles en productes turístics vendibles.

Per l'ACT, aquest impuls del turisme cultural ha de servir per desestacionalizar l'activitat turística, així com aconseguir una millor distribució territorial d'aquesta i incrementar el volum d'ingressos per turista a partir d'oferir experiències de major valor afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés