Actualitzat 22/10/2015 16:17

Inversió de 150 milions de Grup Julià

BARCELONA, 10 maig (EUROPA PRESS) -

Grup Julià ha iniciat un pla d'expansió internacional amb la intenció de tenir presència en les principals ciutats del món amb la seva línia de busos turístics. Per poder-ho dur a terme, preveu una inversió d'uns 15 milions anuals durant la pròxima dècada.

El conseller delegat de la companyia, José Francisco Adell, ha explicat a Europa Press que ara mateix el negoci internacional representa un 59% del total de la facturació, i que aquest percentatge anirà guanyant pes a mesura que es consolidi l'expansió de la divisió de busos turístics, que ara suposa un 18% del volum de negoci i que serà el punt en què es concentrarà la inversió en nous projectes.

Grup Julià, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), té busos turístics a Barcelona, Madrid, Múrcia, Sant Sebastià, Toledo, Andorra, Marràqueix, Mèxic, Miami, San Francisco, Washington i, des d'aquest any, Londres.

Adell ha explicat que la companyia està treballant en una cartera d'una desena de possibles ciutats en què implantar-se, entre les quals hi ha Rio de Janeiro (Brasil) --porta anys intentant entrar al país--, i que la seva intenció és ser present en les principals urbs del món, tot i que ha admès que la competència és molt forta, ja que el principal operador --Big Bus-- és propietat d'un fons d'inversió potent amb molta capacitat d'inversió.

L'expansió internacional de la divisió de busos turístics implicarà també l'expansió de la divisió de turisme, que inclou Julià Travel --turisme receptiu--, Julià Tours --dedicada a la touroperació i especialitzada en viatges de vacances de llarga distància-- i l'agència de viatges minorista Julià Central de Viatges, especialitzada en turisme de negocis.

La intenció de la companyia és implantar-se com a operador de turisme receptiu en totes les ciutats en què té busos turístics, projecte que ja ha realitzat a Miami i a San Francisco, amb la compra de companyies locals de la firma multinacional Gray Line, i pretén fer el mateix a Londres en un o dos anys.

"Els turistes agafen el bus turístic quan arriben a una ciutat per primera vegada, i és un bon moment per oferir al client la resta d'opcions turístiques que té a la ciutat", ha explicat Adell.

També vol expandir-se en el negoci de la touroperació --ara té filials a l'Argentina, Puerto Rico i Mèxic--, i es fixa com a objectiu els Estats Units, en un horitzó de dos o tres anys, quan la companyia estigui consolidada al país.

FACTURACIÓ

Grup Julià ha tancat l'exercici de 2014 amb una facturació de 251 milions d'euros, cosa que representa un lleuger descens respecte a l'any anterior, efecte que és degut sobretot a la devaluació del pes argentí.

Per a aquest any, la companyia preveu créixer, sobretot en les divisions de busos turístics i de Julià Travel, que acumulen augments del 30% els últims anys.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés