Publicat 14/03/2018 09:23

Inditex va guanyar un 7% més el 2017, uns 3.368 milions, i elevarà el dividend un 10,3%

Zara, Inditex, roba, moda, aparador, botiga
EUROPA PRESS - Archivo

Les vendes en línia assoleixen el 10% de la facturació total del grup, que comunica per primera vegada les vendes a través d'Internet

LA CORUNYA, 14 març (EUROPA PRESS) -

Inditex va registrar un benefici net de 3.368 milions d'euros durant l'any fiscal 2017-2018 (de l'1 de febrer del 2017 al 31 de gener del 2018), cosa que suposa un increment del 7% respecte a l'exercici anterior, ha informat aquest dimecres la companyia gallega.

Les vendes del grup es van situar en 25.336 milions d'euros, un 9% més, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 5.277 milions d'euros, davant els 5.083 milions d'un any abans, un 4% més.

Les vendes a botigues comparables van créixer un 5%, sobre el creixement del 10% de l'exercici anterior, amb creixements positius a totes les àrees geogràfiques i en totes les cadenes. Les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 10%.

Les vendes de companyia a través de les seves plataformes en línia van créixer un 41%, cosa que suposa el 10% del total de les vendes del grup i el 12% dels mercats en els quals existeix botiga en línia.

El marge brut es va situar en 14.260 milions d'euros, un 7% superior al de l'exercici 2016 (+10% a tipus de canvi constant) i representa el 56,3% de les vendes. A tipus de canvi constant el marge brut es va situar en 56,8%.

El resultat net d'explotació (Ebit) va assolir 4.314 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 7% (+12% a tipus de canvi constant).

Inditex va elevar les vendes de les seves plataformes en línia un 41% en l'exercici fiscal 2017-2018, la qual cosa suposa el 10% del total de les vendes del grup i el 12% dels mercats en els quals existeix botiga en línia, segons ha anunciat la companyia tèxtil, qui comunica per primera vegada la facturació per Internet, que assoleix una xifra superior als 2.530 milions d'euros.

Així mateix, les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constant han augmentat un 9% en el període des de l'1 de febrer fins al 11 de març del 2018.

DIVIDEND DE 0,75 EUROS

El president d'Inditex, Pablo Isla, ha destacat que aquests resultats reflecteixen un altre cop el "sòlid" creixement de la companyia i demostren la "fortalesa" estructural del model integrat de les botigues i 'online', així com el seu "notable" potencial de creixement.

Isla ha assenyalat a més que tant les inversions que ha estat anticipant en els darrers anys la companyia en tecnologia i en logística, com la política d'optimització de l'espai, han preparat el grup per continuar generant creixement en els mercats en els quals es troba present.

El consell d'administració proposarà en la junta d'accionistes incrementar el dividend un 10,3%, fins obtenir els 0,75 euros per acció.

1.800 MILIONS EN INVERSIONS.

Durant l'exercici, el grup va invertir 1.800 milions d'euros, que es tradueixen en un "notable" impuls del seu model integrat i sostenible de botigues físiques i en línia.

En la mateixa línia estratègica d'integració, la companyia ha culminat el procés d'incorporació del negoci 'online' de les diferents marques a cada país a les societats filials dels seus respectius mercats en els quals hi ha presència física.

Durant l'any, s'ha ampliat el nombre de mercats amb presència 'online' amb l'obertura de Zara.com a l'Índia, Malàisia, Singapur, Tailàndia i el Vietnam, al llarg del 2017, i la seva arribada avui a Austràlia i Nova Zelanda. Per la seva banda, Bershka ha obert botigues en línia als Estats Units, el Japó i Corea del Sud, on Oysho ha inaugurat també una botiga per Internet.

Durant l'any 2017 i inici del 2018, la companyia ha consolidat la seva plataforma de comerç electrònic. Les pàgines web del Grup van registrar 2.418 milions de visites el 2017, on s'ha arribat a prestar servei de fins a 249.000 comandes en una hora. Els perfils socials de les vuit cadenes del grup acumulen 121 milions de seguidors.

Durant el període s'han obert 524 botigues noves en 58 mercats (183 obertures netes), mentre que s'han absorbit 341 unitats més petites, en línia amb l'estratègia d'optimització de l'espai comercial iniciada fa cinc anys.

Així mateix ha dut a terme importants ampliacions a 144 botigues més i reformes a fons de 122. En els darrers sis anys el Grup ha transformat el 80% del seu super cie comercial amb 2.994 noves obertures, 2.148 reformes i ampliacions i 1.046 absorcions d'unitats més antigues. El Grup acaba l'exercici d'aquesta manera amb 7.475 botigues i amb la incorporació d'un nou mercat, Bielorússia.

A més, Inditex ha seguit avançant en la plena integració de les existències de botiga amb les dels magatzems en línia, la qual cosa està permetent més exibilitat, rapidesa en el servei i millor atenció al client. Inditex compta ja amb 19 stockrooms per a les seves botigues en línia a 17 mercats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés